Πέμπτη 8 Μαρτίου 2007

Τη φτερούγα μου για ένα παγωτό


«Φτερούγα εγώ», φώναξε δυνατά για να ακουστεί μέσα στη φασαρία του μαγαζιού.

Θυμήθηκε τη γιαγιά της να εξηγεί πως γινόταν παλιά το μοίρασμα στο κοτόπουλο στo οικογενειακό τραπέζι. «Τη φτερούγα, έλεγε, την έδιναν πάντα στη κόρη για να πετάξει και να φύγει μακριά». Από τότε έτρωγε πάντα την φτερούγα και το βράδυ κρυφά στο δωμάτιο της προσπαθούσε να δει εάν στις πλάτες της είχαν φυτρώσει οι περιβόητες φτερούγες.
Μια μέρα δεν άντεξε και αποφάσισε να ρωτήσει τη γιαγιά της. Καθόντουσαν στην αυλή, όπως κάθε απόγευμα όσο ακόμα ο καιρός κρατούσε την ανάμνηση του καλοκαιριού μέσα του. «Γιαγιά, γιατί αφού πάντα τρώω τις φτερούγες δεν βγάζω φτερά να πετάξω;» Η γιαγιά της γέλασε και έσκυψε να τινάξει τα τρίμματα από το ψωμί που έτρωγε. «Ίσως πρέπει να φας πολλές φτερούγες για να φτιάξεις τα δικά σου μεγάλα φτερά για να φύγεις μια μέρα».
«Και ποια μέρα θα γίνει αυτό;», ρώτησε ανυπόμονα. «Βιάζεσαι να ξενιτευτείς;», τη ρώτησε η γιαγιά, στρώνοντας τη ποδιά της.
«Γιατί μόνο η ξενιτιά είναι μακριά από δω;» τη ρώτησε. «Έλα τώρα», άλλαξε κουβέντα η γιαγιά, «πήγαινε μέσα, στο πιατάκι έχω το παγωτό σου».
«Έχεις τα λαιμά σου», έλεγε η γιαγιά και πάντα της έδινε το παγωτό λιωμένο, σε ένα πιατελάκι, πάντα το ίδιο. Σήμερα για πρώτη μέρα πρόσεξε τα σχέδια στο πιατάκι. "Κινέζικο", το έλεγε η γιαγιά, από ένα παραμύθι το σχέδιο. Ο βασιλιάς και τ’ αηδόνι θυμήθηκε και χαμογέλασε. Κοίταξε τα φτερά του αηδονιού και για λίγο προσπάθησε να φανταστεί πως θα είναι τα δικά της. «Ξανθά σίγουρα σαν τα μαλλιά μου, θα είναι, να όπως και του αηδονιού έχουν το χρώμα που έχει το κάρβουνο. Υπάρχει άραγε η λέξη καρβουνί;» σκέφτηκε.

Ένας από τους λόγους που βιαζότανε να φυτρώσουν τα φτερά της ήταν για να φάει επιτέλους ένα παγωμένο παγωτό. Το καλοκαίρι στο εξοχικό κρυφά από όλους τρύπωνε στη κουζίνα άνοιγε στη κατάψυξη και έτρωγε κρυφά τα τρίμματα από τη παγοκολώνα. Και ποτέ μα ποτέ δεν την είχαν πιάσει τα λαιμά της, αλλά δεν μπορούσε να μοιραστεί με κανέναν αυτή της την ανακάλυψη.

«Σαν κρύο γάλα είναι», σκέφτηκε και το πέταξε απογοητευμένη. «Πλύνε το πιατάκι και έλα γρήγορα έξω, φώναξε η γιαγιά της, θέλω να πας στο χασάπικο να πάρεις κοτόπουλο για να μαγειρέψω αύριο». Έτρεξε γρήγορα έξω, νοιώθοντας ότι αργά μα σταθερά πλησίαζε η ώρα που θα πετάξει μακριά με τα ξανθά τεράστια φτερά της, ένα παγωτό στο χέρι και δίπλα της σαν σε αγώνα το αηδόνι από το πιατάκι.

Λίγα λόγια

1/ Το κείμενο γράφηκε μετά από πρόσκληση των μεθυσμένων χρωμάτων.

2/ Για μένα αποτέλεσε ένα άθλο και ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα είμαι περήφανη για αυτό, γιατί μέχρι τώρα δεν είχα κατορθώσει να γράψω κείμενο κατά παραγγελία. Ακόμα και στο σχολείο το θέμα της έκθεσης το διαμόρφωνα κατά το δοκούν. Υπήρξε λοιπόν η πρώτη πράξη πειθαρχίας που υλοποίησα ποτέ. Και σαν τέτοιο το χαιρετίζω και το αποχαιρετώ. Με λίγα λόγια το είδατε δεν θα το ξαναδείτε.

3/ Έπαθα τενοντίτιδα και τα έφτυσε και ο αυχένας μου. Πονάει το χέρι μου, στρίβω τον αυχένα μου με δυσκολία, μουδιάζουν τα δάχτυλά μου κ.λ.π., επίσης το γρασίδι δεν ήταν καλό με αποτέλεσμα τα αγριογούρουνα να μην έχουν καλή γεύση. Και όχι δεν τελείωσα το σίδερο.

Δίνω τη θέση μου στους:

Αταλάντη,

Οι λέξεις: εικόνα, υποτροπή, πόρτα, μυστήριο, τιάρα

Το ζητούμενο: Μια δικιά σας ιστορία με αυτές τις πέντε λέξεις και ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΠΕΝΤΕ ΛΕΞΕΙΣ. Και δεν θέλω αντιρρήσεις. Τι να πω εγώ που το έκανα σιδερώνοντας!

21 σχόλια:

just me είπε...

Το επόμενο μαζικό συλλαλητήριο προβλέπω να γίνεται για την επαναπρόσληψη των... αδίκως απολυμένων μπλόγκερ, των οποίων το ιερό δικαίωμα άσκησης του λειτουργήματός τους δεν αναγνωρίζει η στυγνή εργοδοσία. Καθίστε καλά, ρε, με τα παιχνίδια κάθε τόσο, πότε προλαβαίνετε;
:))))

(Άσχετο: nice story!)
Καλό βράδυ.

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Χαρά μου γύρισες! Είχα αρχίσει να φοβάμαι ότι σε κατάπιε η "θέα".
Καλό σου βράδυ
Τη γλύτωσες στο παρά πέντε, γιατί δεν ήθελα να στερήσω τη χαρά απο την Κερασιά. Στο κάτω κάτω σε είδε πρώτη. Σεβασμός στην ιεραρχία λέμε τώρα.

αμμος είπε...

Αγαπητή Νερίνα, εξαιρετική ιδέα και ωραίες λέξεις. Αύριο μεσημεράκι θα το έχω έτοιμο.

nyctolouloudo είπε...

ένα δεν μπορώ να καταλάβω...πόσα χέρια έχεις;
βρε μήπως έτρωγες και εσύ πολλές φτερούγιες και σου φύτρωσαν χέρια;


για μένα να δεις τι άθλος ήταν.. τον Ηρακλή θα τον είχα φάει λάχανο..
οι εκθέσεις μου δεν ήταν πάρα πάνω από μισή σελίδα...
πχ,σε θέμα του δημοτικού 'ο δρόμος από το σπίτι στο σχολέιο' είχα γράψει ''όταν πηγαίνω στο σχολείο δεν χαζεύω πουθενά και όταν γυρίζω σπίτι πάλι το ίδιο..''
φυσικά η λαμπρή λογοτεχνική μου καριέρα ...πάτωσε!

Atalante είπε...

Η ιστορία σου με κατασυγκίνησε, και αυτό το κάνουν μόνο καλές ιστορίες - καλές σύμφωνα με τα δικά μου μέτρα και σταθμά, δεν με διόρισε κανείς κριτικό της ομορφιάς του κόσμου.

Σύντομα έρχεται και η δική μου. Σ' ευχαριστώ για την τιάρα, ακόμα και μες στην υποτροπή...

Νίνα είπε...

ναι πολυ συγκινητικη ιστορια..νοσταλγικη..ομορφη..και το παιχνιδι ειναι θαυμασιο..!

Mh Xeirotera είπε...

Dear Nerina,

to post su htan gliko san pagoto, ke nostimo san tis fterouges tu kotopoulou pu mporei na mhn dinoun ftera alla othun th fantasia na petaksei peran tu kosmou etutu.

Se efxaristo therma gia thn prosklhsh, tha grapso kati syntoma ke tha sto afieroso (next week- tha to dulepso to S/K).

Kalhmera :)

Ανώνυμος είπε...

Σε περιμένει κάτι στο blog μου.
σματςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςς

Ανώνυμος είπε...

Η τάρτα που ζητήσατε είναι έτοιμη. Ελπίζω να σας αρέσει. Καλημέρα και ευχαριστώ!

kerasia είπε...

"Μια δικιά σας ιστορία με αυτές τις πέντε λέξεις και ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΠΕΝΤΕ ΛΕΞΕΙΣ"

Αυτό σίγουρα το έγραψες για μένα. Αφού ξέρεις καλά ότι τα κείμενα με πάνω από πέντε λέξεις με δυσκολεύουν γιατί μου το κάνεις αυτό;

αμμος είπε...

Έφτασεεε!

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Ευχαριστώ για την κατανόηση.
Μια τενοντίτιδα σε συνεργασία με το αυχένα μου με αναγκάζει να συμμαζευτώ. Με λίγα λόγια την γλυτώσατε.
Καλό σας βράδυ

kerasia είπε...

Εντάξει ντύθηκα. Μπορείτε να περάσετε

Ανώνυμος είπε...

αντίξοες συνθήκες αλλά η προσπάθεια καλή!
καλό βράδυ

Ανώνυμος είπε...

ευφυέστατα γραμμένο απολαυστικό κείμενο.

Ανώνυμος είπε...

εφερα καφε και αντιφλεγμονωδες και την καλημερα μου .Και περαστικα
Γιωτα

APOTINEDRA είπε...

Omorfo poli. Exeis talento!

ralou είπε...

Xm!
Περιμενα λίγο για να δω αντιδράσεις.
Αλλά τελείωσαν οι λέξεις και δεν θέλω να λέω τα ίδια.

Εβγαλες φτερούγες;

Με βάρυναν πολύ τα δύο τελευταία σου μηνύματα και δεν ξέρω αν μπορώ να πετάξω δίπλα σου.
Για να πω την αλήθεια, δεν ξέρω καν, αν μπορώ να πετάξω.

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Ραλλού
Άντε τεμπέλα θα σε ανεβάσω στις πλάτες μου. Και εάν δεν θες να πετάξουμε έτσι, παγωτό δεν θες να φάμε μαζί;

dodo είπε...

Ώριμο γράψιμο, παιδική ματιά- απολαυστικός συνδυασμός...

Atalante είπε...

Συγγνώμη, δεν μπόρεσα να γελάσουμε.
Μάλλον είναι το πιο ψυχοπλακωτικό πράγμα που έχω γράψει ποτέ - ή μάλλον το ίδιο ψυχοπλακωτικό με το Versus II της καντάτας.