Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2007

Μοναχά αναμονή

***(Συνεχίζω σήμερα, η Νερίνα όμως γεννήθηκε στις 10 Νοέμβρη στις 8:15 το πρωί)

«Να την», είπε ο Παντελής και την έβαλε στην αγκαλιά μου. Δεν είδα παιδί, είδα μοναχά δυο μάτια να με κοιτάνε και τότε κατάλαβα ότι τα πράγματα δεν θα ήταν καθόλου εύκολα. Δεν έβλεπα παιδί, έβλεπα μονάχα δυο τεράστια μαύρα μάτια, ένα πρόσωπο ολόκληρο από μόνα τους- να με κοιτάνε, όχι ερευνητικά, όχι φοβισμένα, όχι χαρούμενα, όχι λυπημένα, όχι αδιάφορα, όχι θυμωμένα, όχι, αγαπησιάρικα, όχι, όχι….. Ότι ένοιωθε αυτό το παιδί ήταν καλά κρυμμένο μέσα του και κατάλαβα ότι έπρεπε να κάνω πολύ δρόμο για να μου επιτρέψει να το μοιραστώ μαζί του. Ένα πράγμα μοναχά μου έλεγαν αυτά τα μάτια «αυτός είναι ο χώρος μου, δεν θα μπεις παρά μονάχα εάν σου επιτρέψω εγώ την είσοδο». Φευγαλέα, αλλά ένοιωσα αυτό που αργότερα θα ήταν ο κανόνας στη σχέση μας. Η Νερίνα με ξεπερνούσε. Οι εννιά μήνες στη κοιλιά μου είχαν επιτρέψει στο ιδιαίτερο μυαλό της να με αποδικωποιήσει, να αναπτύξει τις άμυνες απέναντι στο ρόλο μου ως μάνα της, να τον αμφισβητήσει, να απορρίψει όλα τα στερεότυπα που είχα φτιάξει για τις σχέσεις μας, να φτιάξει τους δικούς της κανόνες, να τους θωρακίσει και με το μυαλό και με το σώμα της και τώρα που επιτέλους «βλεπόμαστε» για πρώτη φορά, με μια μόνο ματιά της να μου τους κάνει όχι μονάχα διακριτούς αλλά και αδιαπραγμάτευτους. Όσο εγώ μοντάριζα τη ζωή της, όντας αυτή μέσα στη κοιλιά μου, αυτή αργά μα σταθερά την αποδομούσε και έφτιαχνε τη δική της.
Εκείνη βέβαια τη στιγμή δεν συνειδητοποίησα ότι το «παιχνίδι» ήταν χαμένο για μένα, γιατί ξαφνικά τρόμαξα. Περίμενα τόσο καιρό αυτό το παιδί, τόσο που είχα πειστεί ότι δεν θα ερχότανε ποτέ, την αγαπούσα από τη πρώτη στιγμή που σκέφθηκα ότι θα ήθελα να κάνω ένα παιδί. Ήρθε όταν είχα πειστεί ότι δεν θα τα κατάφερνα. Και όμως τρόμαξα από το πόσο την αγαπούσα, μάλλον από το πόσο ήμουν δικιά της. Για πρώτη φορά στη ζωή μου βρέθηκα μπροστά σε έναν άλλο άνθρωπο, που χωρίς να το ζητήσει και στη περίπτωση του συγκεκριμένου παιδιού, χωρίς να το θέλει καν, που ήμουνα απόλυτα υποταγμένη. Ότι και να γινότανε μεταξύ μας αυτή δεν είχε παρά να απλώσει το χέρι να με πάρει και να με κάνει ότι θέλει. Και εδώ αγαπητέ μου αναγνώστα θα νομίζετε ότι έβαλα τα κλάματα και την έσφιξα στην αγκαλιά μου. Εντάξει ισοπεδωμένη ήμουνα, αλλά κάποιες άμυνες ανασύρθηκαν από μέσα μου και όταν ο Παντελής με ρώτησε πως νοιώθω του είπα «θέλω να φύγω, τώρα». Η συνειδητοποίηση της απόλυτης παράδοσης όχι μόνο της καρδιάς μου αλλά και του μυαλού μου, για να είμαι ακριβής η εξαφάνιση της εγκεφαλικής θεώρησης των πραγμάτων που μέχρι τότε φίλτραρε τα πάντα στη συμπεριφορά μου, ακόμα και τα πιο έντονα συναισθήματά μου, η γνώση ότι για όλη την υπόλοιπη ζωή μου εγώ θα ζούσα και θα ανάπνεα μοναχά για αυτήν, ότι χωρίς αυτήν γύρω μου εγώ θα εξαφανιζόμουνα, με κατατρόμαξε και απόμεινα να τη κοιτάω και εγώ, με τα μάτια μου ορθάνοιχτα τρομαγμένα να κοιτάνε τα δικά της και τότε η κόρη μου για πρώτη φορά μου έδωσε ένα μικρό στοιχείο για να την πλησιάσω. Στα μάτια της έσκασε ένα σκανταλιάρικο γέλιο και ήταν σα να έλεγε «μην την κάνεις τώρα μόλις αρχίζει το γλέντι» και έβαλα τα γέλια. Το μωρό μου είχε πάρει τον ιδιότυπο τρόπο της μαμάς του να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της να εκφράζει τα συναισθήματά της.
Έχουν περάσει δέκα χρόνια. Η σχέση μας από την αρχή δεν ήταν εύκολη. Αυτά που φευγαλέα ένοιωσα όταν την πρωτοείδα, μου πήραν λίγο χρόνο για να τα συνειδητοποιήσω και ακόμα περισσότερο για να τα αποδεχθώ. Πάλεψα αρκετά για να την αλλάξω να την προσαρμόσω στην εικόνα. Αυτή πάλι δεν άλλαξε τίποτα, απλά σιγά σιγά και χρησιμοποιώντας με εκνευριστική δεινότητα κάθε καινούργιο όπλο που της δινότανε, φρόντιζε να τα κάνει ακόμα πιο τελεσίδικα αδιαπραγμάτευτα. Δε ξέρω τι λέει η ψυχολογία, δε ξέρω ένα γεννιόμαστε άγραφο χαρτί, η με κομμάτια της προσωπικότητας μας διαμορφωμένα από τη κοιλιά της μαμάς μας, ξέρω ότι το συγκεκριμένο παιδί, στα αρχειακά του θέματα μοιάζει να είναι καταληγμένο από εκείνη τη πρώτη μέρα που την πρωτοείδα στο μαιευτήριο.
Η σχέση μας δεν ήταν εύκολη. Ήθελα τόσο πολύ να είμαι η τέλεια μάνα και να έχω μια σχέση μαζί της σαν αυτές που έβλεπα να έχουν οι άλλες μάνες με τις κόρες τους, που το πάλεψα αλήθεια λέω το πάλεψα με όλες μου τις δυνάμεις. Μέχρι που μια μέρα συνειδητοποίησα, μάλλον η Νερίνα με έκανε να συνειδητοποιήσω πόσο ηλίθια φερόμουνα. Η Νερίνα όχι μόνο ήξερε τι ήθελε, αλλά έχοντας μελετήσει τα όπλα του αντιπάλου ήξερε και τι μάνα μπορούσα να είμαι. Και τότε κατάλαβα ότι εγώ δεν μπορούσα να είμαι μια τέτοια μάνα, δεν ήμουνα καλά ούτε εγώ ούτε αυτή. Φρενάραμε και οι δυο μας και κοιταχτήκαμε για πρώτη φορά με διάθεση να διαπραγματευτούμε, όχι να βάλουμε τα μοντέλα μας σε συζήτηση, αλλά αποδεχθούμε η καθεμιά για τον εαυτό της τα όρια της και να βρούμε τους δρόμους που θα συναντηθούμε. Και τότε άρχισα για πρώτη φορά να την καταλαβαίνω αληθινά και να τη σέβομαι σαν «αντίπαλο», κάτι που η ίδια το είχε ήδη κάνει από την αρχή της κοινής ζωής μας. Κατάλαβα ότι η Νερίνα με ξεπερνούσε, ότι δεν είχε καμία λογική να προσπαθώ να μοντάρω τη ζωή της με βάση τα κοινά αποδεκτά πρότυπα- για τα οποία για να είμαστε ειλικρινείς ελάχιστο σεβασμό είχα δείξει εγώ στη δικιά μου ζωή- και ότι ήταν καιρός εμείς οι δύο να αρχίσουμε να περνάμε καλά. Είχα μπροστά μου ένα μικρό κορμάκι που ήταν φορτωμένο με μια ευλογία που με τη συμπεριφορά μου είχε αρχίσει να γίνεται «κατάρα» για αυτήν. Γιατί η Νερίνα είναι ολάκερη αυτό που λένε ένα «μυαλό». Δεν έχει να κάνει αυτό με τις ιδιαίτερες ικανότητες της να αντιλαμβάνεται τα πάντα γύρω της, για αυτήν μάλιστα στην αρχή, αυτή της η ικανότητα δεν ήταν παρά ένα ακόμα κομμάτι της που της έκανε τη ζωή πιο δύσκολη. Η Νερίνα πέρασε μια φάση που θεωρούσε ότι το μυαλό της ήταν το χειρότερο κομμάτι της. Χωρίς να κάνει τίποτα την έκανε διαφορετική. Όχι γιατί μονάχα την έκανε ξεχωριστή στο μικρόκοσμό της, αλλά γιατί αυτή δεν μπορούσε να καταλάβει το μικρόκοσμό της. Ήθελε τόσο πολύ και αυτή να είναι κομμάτι του μικρόκοσμου της, αλλά όσο και εάν φαίνεται περίεργο δεν τον καταλάβαινε. Όταν ήταν μωρό γελούσε σπάνια και βαριότανε αφόρητα τα παιδικά τραγουδάκια. Μια μέρα ήταν τριών μηνών, κρατώντας την αγκαλιά και προσπαθώντας να την ηρεμήσω της είπα «ποιος έχει το πιο γκρινιάρικο παιδί;» Σταμάτησε το κλάμα και με κοίταξε. Τότε είπα «εγώ έχω το πιο γκρινιάρικο παιδί!!!!» και για πρώτη φορά ξεκαρδίστηκε στα γέλια. Παιχνίδι που σε διάφορες παραλλαγές το συνεχίσαμε μέχρι που άρχισε να μιλάει και πάντα την έκανε να ξεκαρδίζεται στα γέλια.
Το κακό είναι ότι όλο αυτό το διάστημα που αυτή αναζητούσε τρόπο για να κατατάξει τον κόσμο γύρω της και να ενταχθεί σε αυτόν, εγώ είχα ήδη πέσει στη παγίδα της επιβεβαίωσης. Δε μπορούσα να καταλάβω γιατί χαλούσε την ενέργεια της προσπαθώντας να καταλάβει τους γύρω της. Τι στο καλό είχε να πει μαζί τους; Γιατί η γνώμη τους να είναι τόσο σημαντική για αυτήν; Προβολή και προσωπικές μου φιλοδοξίες θα πείτε και καλά θα κάνετε να το πείτε. Και για κακοποίηση ανηλίκου άνετα μπορείτε να με καταγγείλετε.
Και τότε η Νερίνα άφησε το σώμα της να μου πει όλα όσα αρνιόμουνα να καταλάβω και τότε κατάλαβα και φρέναρα και μαζί μου και αυτή.
Σήμερα η Νερίνα είναι ένα φυσιολογικό παιδί –για επίπεδα Νερίνας μιλάμε-. Τόσο φυσιολογική που σπάει νεύρα, καθότι ενίοτε γίνεται και χαζοχαρούμενο. Έχει αποδεχθεί τη δύναμη του μυαλού της και εγώ έχω αποδεχθεί ότι η διαχείριση της είναι δικό του θέμα. Όχι ότι συμφωνώ αλλά αυτή ξέρει, ή ελπίζω να ξέρει. Άλλωστε ένα πράγμα έμαθα ζώντας μαζί της. Αυτή παίρνει πάντα τις αποφάσεις για τη ζωή της. Κρατάω σα θετικό ότι κάποιες φορές όταν χρειάζεται να αποφασίσει για κάτι ζητάει και τη γνώμη μου και όσο περνάει ο καιρός όλο και πιο πολλές φορές συμφωνούμε.
Δε μπορώ να ξεφύγω από τη παγίδα να «θαυμάζω» τη Νερίνα, να σκέφτομαι τι θα μπορούσε να κάνει εάν αποφάσιζε να επικεντρωθεί στις ικανότητες της, ίσως φταίει το γεγονός ότι αυτού του είδους οι άνθρωποι ήταν πάντα το απωθημένο μου, αλλά ίσως τελικά η Νερίνα να έχει δίκιο. Ίσως ο μόνος τρόπος για να επιβιώσει και να ζήσει πραγματικά ελεύθερη, ζητούμενο της από πάντα, είναι η απελευθέρωση της από αυτό και η αποδοχή ότι δεν είναι παρά ένα ακόμα κομμάτι του εαυτού της, ίδιο και ισότιμο με όλα τα άλλα, που επιλέγει να το χρησιμοποιεί κατά βούληση για όσο θα νοιώθει ότι μια διαφορετική του αντιμετώπιση την κάνει δυστυχισμένη. Η αλήθεια είναι ότι εδώ και ένα χρόνο έχει αρχίσει, έστω και κάνοντας χιούμορ, όταν τη ρωτάμε "καλά πως το ήξερες αυτό;" όταν λέει κάτι και μας αφήνει άναυδους, να μας κοιτάει συγκαταβατικά και να λέει «μαμά είναι προφανές» για να συμπληρώσει μετά «άλλωστε είμαι ένα μικρός Αϊνστάιν με IQ μεγαλύτερο από το δικό σας» για να μας αποτελειώσει «με λίγα λόγια δεν έχω IQ φουντουκιού» και τότε ξεκαρδίζεται αυτή στα γέλια. Και μετά συνεχίζει τη ζωή της σα να μη συνέβη τίποτα.
Ξέρω ότι δεν έχει πραγματικά απελευθερωθεί από αυτό. Δε ξέρω εάν πραγματικά θα ήθελα να απελευθερωθεί από αυτό, ή εάν θα τα καταφέρει να συνεχίσει να το αγνοεί, γιατί υπάρχει ένα κομμάτι μέσα της –που αρκεί να δεις τα μάτια της για να το καταλάβεις- που συνεχίζει να της θυμίζει τη παρουσία του και τη δύναμή του, ότι ίσως απλά αναβάλλει για αργότερα τη στιγμή που θα αναγκαστεί να αναμετρηθεί μαζί του και φοβάμαι για το αποτέλεσμα. Αλλά στη τελική η ζωή είναι δική της και εγώ εάν θέλω να είμαι κομμάτι της πρέπει να αποδεχθώ το ρόλο που μετά από κοινή συμφωνία μου δόθηκε –λέμε τώρα-.
Δε μου είναι εύκολο να γράφω για τη Νερίνα, ίσως αυτό να είναι το πιο «αδύναμο» και ασυνάρτητο κείμενο που έγραψα ποτέ, αλλά έτσι είμαστε εγώ και η Νερίνα και η αλήθεια είναι ότι τη λέξη «όλα» στη δική της περίπτωση, στη δική μας περίπτωση, ποτέ δε θα συμπεριλαμβάνει όλα τα «όλα», κάνοντας μας άλλες φορές να θέλουμε να ταξιδεύουμε έτσι χωρίς χάρτη και προορισμό και άλλοτε να αναζητάμε αγωνιωδώς ένα χάρτη, που όμως στη δική μας περίπτωση πρέπει να τον χαράξουμε η κάθε μια για τον εαυτό της και μετά μαζί.
Υ.Γ. Η φωτογραφία είναι από τη περσινή παρασκευή μελομακάρονων. Γιατί το μωρό μου λατρεύει να μαγειρεύει. Για την ακρίβεια είναι ο "τσελεμεντές" μου. Θυμάται ποσότητες υλικά και το τρόπο παρασκευής, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι έχει το "μάτι". Π.χ. αυτή αποφασίζει πότε μια ζύμη είναι η ενδεδειγμένη για ότι φτιάχνουμε ακόμα και εάν είναι η πρώτη φορά που τη φτιάχνουμε.

53 σχόλια:

Mh Xeirotera είπε...

13/11 telika?

Xronia polla, na thn xerese :)

Mh Xeirotera είπε...

Signomh pu epanerxome, tora eida thn proigumenh apantish su. Lipon, oi goneis mu den kserun pos na me xiristun :) apo thn allh me pernei tilefono o pateras mu ke mu leei "se pethimisa pedi mu, pes mu kati na gelaso" h' kaneis den kanei th mana mu na gelaei oso ego, oxi, den exo toso poly xiumor apla thn ksero kala, kata kapoio tropo thn exo gennisei loooooooool

Sas filo :)

tassoula είπε...

Σήμερα είναι τελικά?
Χρονια πολλά και καλά!
Να είναι πάντα γερή και δυνατή!
...κ ανεξάρτητη!

tassoula είπε...

ως συνήθως εκτος θέματος!!!!!

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για μη χειρότερα: Το ήξερα ότι είχα δίκιο Κωνσταντίνε. Άλλωστε είμαι και εγώ μια μάνα που κατά κάποιο τρόπο την γέννησε το παιδί της. Ξαναευχαριστούμε για τις ευχές.

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Τασσούλα: Δεν υπάρχουν εκτός θέματος ευχές, ειδικά αυτές που αφορούν τα παιδιά μας είναι πάντα καλοδεχούμενες και κάποιες φορές σωτήριες. Ευχαριστούμε και ξαναστέλνουμε τα φιλιά μας στο Σβούρα....

Ανώνυμος είπε...

πολλα απο αυτα τα εχω νιωσει κι εγω... με αποκορυφωμα τον επαναπροσδιορισμο της σχεσης με την μεγαλη μολις περυσι μετα απο προσπαθεια και ακομη στο ψαξιμο με την δυσκολη μικρη μου, αλλα ειμαστε σε καλο δρομο πιστευω!

εχει πολυ ομορφο βλεμμα ο θησαυρος σου...ποσο μου αρεσει που φτιαχνει μελομακαρονα (το αγαπημενο μου γλυκο)

να την χαιρεστε και να καταφερετε μαζι τα παντα!!!

tassoula είπε...

Η Νερίνα έκανε "κλικ" στον Σβούρα.
3 έχει βάλει στο μάτι.
Την Δάφνη του Ovi
Την ανηψιά της Ρενάτας και τώρα αυτή την κούκλα με τα υπέροχα μάτια...
Τι να σκεφτώ για το παιδί μου????
Πολλά φιλιά να της δώσεις!

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για una mama και οχι μονο: Επιεική σας βρίσκω. Εμένα σατανικό μου φαίνεται το βλέμμα της. :)))Ξαναευχαριστούμε για τις ευχές

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Τασσούλα πρέπει να αρχίσω να προσέχω τι γράφω, εκτός από υποψήφιους γαμπρούς (καλόδεχτοι, καλόδεχτοι!!!) με διαβάζουν και υποψήφιες συμπεθέρες !!!Τι θα σκεφτούν για μένα;;;;
Τά φιλιά μας όλα δικά σας

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Τασσούλα: Επίσης να σκεφτείς τα καλύτερα για το παιδί :)))

tassoula είπε...

:))))))))))

Ανώνυμος είπε...

(Άσχετο με το ποστ) ΣΥΓΓΝΩΜΗ...εμείς έχουμε ΚΑΙ από τα 2...και άντρα για σας και γυναίκα για τον Σβούρα!!!ΑΜ ΠΩΣ!!! Μόνο εγώ και ο Καραμανλής παραγγελία από ένα... :)

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Εάν το δω από τη σκοπιά σας ασφαλώς και προηγείστε αγαπητέ Μάνε. Καλό σας απόγευμα, φιλιά στην οικογένεια

Μαριλένα είπε...

Πρώτον: είναι πανέμορφη, σα μια νεαρή Ινδή από αυτές της αριστοκρατίας (κάστες λεγονται ή ξανά ρεζίλι;)με τα εξαιρετικά της χρώματα, μαλλιά, μάτια, ΟΛΑ.

Δεύτερον: τώρα καταλαβαίνω το ποστ για τη Νάσια (για τα γενέθλια της εννοώ)
Τότε αδυνατούσα.

Τρίτον: παγωτό ή γλυκό την κέρασες από μένα;
Κι αν όχι, θα μου κάνεις τη χάρη να την κεράσεις;

Και φιλί να της δώσεις: εκεί που οι Ινδές κάνουν την ελιά: ανάμεσα στα φρύδια :)))))

xxxxxxxxxxxxxx σε όλους σας.

Μαριλένα είπε...

Νερίνα, είσαι τυχερή που έχεις τη Νερίνα (λόγω ονομάτων αυτό μού φάνηκε πολύ τσαχπίνικο, σαν τον ουροβόρο όφι ένα πράγμα).
Φιλιά πολλά,
Μ

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Μαριλένα*: Είναι όντως πανέμορφη και ναι η Νερίνα εξηγεί και μόνο με τη παρουσία της πολλά στην οικογένεια μας. Θα την κεράσω και από σένα και θα δοκιμάσω να της δώσω και φιλί.
Φιλιά σε όλους σας από όλους μας

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Μαριλένα: Στην άλλη Μαριλένα θύμισε Ινδή, σε εσένα τα ονόματα μας σε πήγαν στο όφι (δες Βράχμα), εγώ τι να πω;
Φιλιά πολλά
:)

Ανώνυμος είπε...

Μάτια σαν κάρβουνα και χαμόγελο γλυκό. Προικισμένη είναι. Μακάρι να είναι και χιλιόχρονη κι ευτυχισμένη.
Κι από μένα κέρασμα παρακαλώ (στέλνω ιπτάμενα διαδικτυακά ταρτάκια σοκολάτας!)
Τα φιλιά μας!

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Η Νερίνα στη κουζίνα όταν "μαγειρεύει" πάντα χαμογελάει. Αστεία αστεία, όσο και να τσαντίζεται ο καλός μου, της λέω ότι είναι πλασμένη να γίνει μια μεγάλη σεφ. Από την άλλη εκεί που απογειώνεται είναι μέσα στη θάλασσα (τι έγραψα πάλι η μάνα!!!). Ευχαριστούμε για τα δώρα και για το κάλεσμα. Και οι δυο μας λατρεύουμε τη σοκολάτα. Εγώ περισσότερο να τη τρώω, αυτή να την ανακατεύει με διάφορα.
Τα φιλιά μας

Ανώνυμος είπε...

Το μόνο που έχω μάθει από τα παιδιά είναι ότι πρέπει να τα "ακούμε" για να τα νιώθουμε. Μια χαρά είστε!

mimikaki είπε...

Οι ΜΑΤΑΡΕΣ της πάντως τα λένε όλα!!!!!!

Να είναι η ζωή της γλυκιά σαν το μέλι...σαν τα μελομακάρονα!!!

Ανώνυμος είπε...

Δυο ματια που ηταν ολος ο κοσμος
Να την χαιρεστε παντα Νερινα
Ειναι ευλογια μαζι με την αλλη ευλογια
Μια αγκαλια να τις δωσεις και τις δυο απο μενα
Γιωτα

just me είπε...

Είχατε πάρτι γεννεθλίων και 'γω καθυστέρησα ασυγχώρητα (ασυγχώρητα; δυο νεράιδες σαν και σας δεν μπορεί παρά να είναι μεγαλόψυχες!)
Να τα χαίρεστε, το μυαλουδάκι και την καρδούλα που καθρεφτίζονται σ΄αυτά τα υπέροχα ματάκια. Να χαίρεστε και την τρίτη νεραϊδούλα. Nα είστε καλά όλοι _πάντα!

Πολλά πολλά φιλιά!!!

ΥΓ. Η φωτογραφία με έπεισε· την επόμενη φορά το νεραντζάκι γλυκό το θέλω από αυτά τα επιδέξια χεράκια!
:)

νατασσΆκι είπε...

(από χθες το βράδυ που το διάβασα προσπαθώ να αφήσω το "σωστό" σχόλιο, μα έχω κολλήσει στην πρώτη φράση:δεν είδα παιδί, είδα μοναχά δυο μάτια να με κοιτάνε...το ίδιο κι εγώ)

Να είναι πολύχρονη, γερή και δυνατή, χαρούμενη κι ευτυχισμένη, 'οπως στη φωτογραφία.
Φιλί μεγάλο να της δώσεις από μένα :)))

Καλημέρα.

Ανώνυμος είπε...

Κρατάτε αριθμό προτεραιότητας σε υποψήφιους γαμπρούς;...
Για δώστε μας ένα νούμερο, τέτοια μάτια και τέτοια μαγειρική "καπατσοσύνη" κανένας άντρας δεν θα τα απαρνιόταν :))
Nά'ναι πάντα γερή και δυνατή και να ευτυχήσει να δει τα όνειρά της να πραγματοποιούνται...

MenieK είπε...

έχω πεί πολλές φορές, ότι πρέπει να γίνονται εξετάσεις για το ποιος δικαιούται να κάνει (και ακόμη χειρότερα να μεγαλώνει) παιδιά... Σ' αυτές τις εξετάσεις εσύ θα περνούσες πανηγυρικά κι εγώ θα έμενα μετεξατεστέα...
Καλή σου μέρα και να χαίρεσαι το (σε δυο εκδοχές) opus magnum σου :-)

Ανώνυμος είπε...

Χρονια της πολλα , να ειναι παντα γερη και ευτυχισμενη ,ευγενικη ψυχη σαν τη μαμα της

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για m00nchild: Εκείνο το διάστημα μέχρι να το καταλάβουμε είναι το πρόβλημα :) Ευχαριστούμε και ανταποδίδουμε τις ευχές..

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για mimikaki: Δεν έχει σατανικό βλέμμα το σκασμένο μου. όλο το γέλιο της είναι κρυμμένο εκεί πίσω. Μακάρι να τα καταφέρει.
Καλό σου πρωί

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Γιώτα: Ευχαριστούμε, ευχαριστούμε και σας στέλνουμε πολλά φιλιά και τις ευχές μας για περαστικά

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για just me: Κυρία μου το νερατζάκι σε αυτήν την οικογένεια θα σας ανήκει πάντα.

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για νατασσάκι: Έτσι γεννήθηκε. Δυο τεράστια μαύρα ορθάνοιχτα μάτια ήταν. Ευχαριστούμε για τις ευχές και τα φιλιά

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Νιόβη: Αχ Νιόβη μου ως μάνα δύο κοριτσιών και μάλιστα των συγκεκριμένων με βλέπω να μπαίνω σε λίστα αναμονής και όχι να φτιάχνω τέτοια :)))))
Να είστε και εσείς πάντα γεροί και δυνατοί και ακόμα περισσότερο εσύ για να τους αντέχεις

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Μενιέκ: Πλέον λέω ότι εάν υπάρχει λίστα με τα 100 πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε σε ένα παιδί, εάν εξαιρέσεις τη σωματική βία, εγώ έχω κάνει τα περισσότερα. Ειδικά με τη Νερίνα έκανα πολλά λάθη και με τη μικρή μάλλον έκανα τα αντίστροφα λάθη από αυτά της μεγάλης, αλλά έκανα, βέβαια λέω ότι είχα καλές προθέσεις, αλλά και αυτό πια είναι υπό αίρεση. Είναι όμως φορές που μπλογκάρω και μαθαίνω με επώδυνο τρόπο για αυτά.
Καλή σου μέρα

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Μαρία: Ευχαριστούμε για τις ευχές και καλώς ήρθες από τα μέρη μου

Ανώνυμος είπε...

Εγώ και πάλι δεν βρίσκω λόγια και θα πω το τετριμένο: Να τη χαίρεσαι και να σε χαίρεται!

nyctolouloudo είπε...

αχα!!!δεν μας είπες ποτέ ό,τι η όμορφη αυτή κόρη έχει Ινδό πατέρα....
χρόνια της πολλά, να είναι τρισευτυχισμένη και πάντα καλύτερη από την μαμά της.
και θα χαιρόμουν ακόμα πιο πολύ εάν πάντα ρώταγε την μαμά της για το κάθε τι και να έκανε μόνο αυτό που θέλει αυτή......

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Τελικά...δεν είχε έρθει ακόμη η ώρα να γνωριστείτε...

ΝΑ ΖΗΣΕΙ!!!!! η μελαχρινή ομορφιά της και σου. Κορίτσαρος!!!

Mano s..... θα σφαγούμε... προηγούμαστε οι Γλαροπουλαίοι...
Ο άντρας ο γοητευτικός ο δικός σου είναι μικρός.
΄Ασε που το κορίτσι είναι και καλή μαγείρισσα και οι άντρες μου είναι καλοφαγάδες...
Αααα, ξέρουν κι' αυτοί... φτιάχνουν τα δικά τους..σάλτσες να τρελαίνεσαι...
;-)

Το θυμάμαι το ποστ με τα μελομακάρονα που είχα σχολιάσει "...μμμμμ μέχρι εδώ έφτασε η μυρωδιά...". ΄Αντε με το καλό και φέτος!!!

Φιλί στη Νερίνα μας,
Φιλί σε σένα και μεγάλη Γλαρένια αγκαλιά

Ατρεύς είπε...

Άσχετο ίσως με το θέμα, ΣΧΕΤΙΚΟ όμως με την πολιτεία που ζούμε:

Δείτε τί έκανε ο κ. KILL-τίδης, ο υφυπουργός Αγρανάπτυξης καλέ: Μόλις το ΣτΕ ακύρωσε απόφασή του για το κυνήγι (με το σκεπτικό ότι φέτος χάθηκαν πολλά ζώα από τις πυρκαγιές, να μην σκοτώσουν οι κυνηγοί όσα διασώθηκαν) αυτός ο λαμπρός και πολλά υποσχόμενος (στους κομπλεξικούς και φασίστες) νέος έβγαλε "αστραπιαία" νέα διαταγή ξαναεπιτρέποντας το κυνήγι!

Γειά σας.
Εγώ πάω τώρα να "KILL" κι αλλού, τον κ. KILL-τίδη... Κι είναι και γιατρός, τρομάρα του...

Ανώνυμος είπε...

Mia mana (oxi aparaithta "teleia") de bazei photo toy paidioy ths sto internet..........

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Ισμήνη: Ευχαριστούμε και επειδή και εγώ δε βρίσκω άλλα λόγια επαναλαμβάνομαι. Οι συγκεκριμένες ευχές και κάθε μέρα να μας δίνονται είναι καλόδεχτες και καθόλου μα καθόλου τετριμμένες.
Τα λέμε "σπίτι"

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Γλαρένια μου, ότι θα είχε τέτοια "ζήτηση" το μελαχρινούλη μου ομολογώ ότι δε το περίμενα.:)))
Τα φιλιά μου σε όλους σας

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Ατρέα μου στο συγκεκριμένο μπλογκ μπορείτε να βάζετε όσα τέτοια "άσχετα" θέματα θέλετε. Εμείς -ως οικογένεια εννοώ- είμαστε απολύτως σχετικοί με αυτά.
Καλή σας μέρα και καλώς ήρθατε από τα μέρη μας και πάντα στη διάθεση σας :)

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε/η: Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μια μεγάλη κουβέντα στο χώρο σχετικά με το θέμα που βάζετε. Εμείς το έχουμε λύσει. Τα παιδιά μας είναι το σημείο αναφοράς μας. Όπως δεν τα έχουμε κλεισμένα στο σπίτι για να τα προφυλάξουμε από τους "κακούς" που κυκλοφορούνε στον έξω κόσμο -που μεταξύ μας δεν θα μας χαλούσε καθόλου ως ιδέα, αλλά υπάρχουν τεχνικές δυσκολίες- έτσι δεν έχουμε και πρόβλημα με αυτό το κόσμο τον εικονικό. Κίνδυνοι υπάρχουν παντού και δυστυχώς πέρα από το να τα θωρακίζεις σαν προσωπικότητες δεν υπάρχει άλλος τρόπος να τα προστατεύσεις. Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι εγώ έχω δίκιο και εσείς άδικο, απλά εμείς έτσι αποφασίσαμε να λειτουργούμε.
Καλή σας μέρα και καλώς ήρθατε από τα μέρη μας
Υ.Γ. Επίσης ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Μου πήρε πολύ χρόνο να αποδεχτώ και το ότι δεν είμαι τέλεια μάνα και το ότι δεν υπάρχει τέλεια μάνα και το ότι δεν χρειάζεται να παλεύω να είμαι τέλεια μάνα. Με λίγα λόγια η πραγματική μου κατάκτηση είναι ότι αφαίρεσα από την οπτική μου τον προσδιορισμό "τέλεια", γιατί έτσι μπόρεσα να λειτουργήσω σα μάνα τους.

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για νυχτολούλουδο: Ναι τον Πάνο τον Ινδό από τη Βεγγάζη :))))))))))
Ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια. Εάν και η προοπτική ενός παιδιού καλύτερου από μένα ήταν και αυτή που με τρόμαξε, όταν την πρωτογνώρισα.
Όμορφη μέρα να έχεις α και ζεστή :)

Ανώνυμος είπε...

Γλαρένια ΠΙΙΙΙΙΣΩ!!!
Τα παιδιά σου είναι ΗΔΗ ενήλικα...εμείς έχουμε τα ΝΙΑΤΑ να προτάξουμε...άλλωστε οι άντρες τις οικογένειας μας παίρνουν ΠΑΝΤΑ μεγαλύτερες (εξαίρεση ΜΟΝΟ ο πατέρας μου και ο Προπροπάππους μου!!!
Καλημέρα Νερίνα...και μάλλον θα προτιμήσουμε τη Νάσια...η μεγάλη έχει ζήτηση!

Mh Xeirotera είπε...

Kalhmera :)

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Η οικογένεια στο σύνολό της -υπό την ευρεία έννοια που λέω και εγώ- έχει 6 κορίτσια και τα δίνουμε ΟΛΑ....
Καλό σας απόγευμα Μάνε μας

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Κωνσταντίνε μου καλό σου απόγευμα :)

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Τί να πω η γυναίκα... τα κορίτσια θα αποφασίσουν
:-)

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Αχ Γλαρένια μου κάποιος είπε πάνω κάτω ότι: όταν οι θνητοί κάνουν σχέδια οι θεοί γελάνε :))))
Καλό βράδυ να έχετε όλοι εκεί στη γλαροφωλιά

Ανώνυμος είπε...

Νερίνα μου
τα ματια της κορούλας σου τα λένε όλα....να ειναι παντα γερή και να την χαίρεσετε...και γιατί οχι,μεγάλη σεφ να γινει :)
εδω ανοίγεις θέμα....αλλά τελικά 2 είναι αυτα που πολύ χειροκροτώ...οπωσδήποτε,πρώτον, ξαναγεννιόμαστε με τα παιδιά μας,με την έννοια οτι αυτά μας προσδιορίζουν στο μέγιστο βαθμό τι σημαινει ζω(και όχι φυτοζωώ,ούτε κατασπαρασω για να ζήσω)...με ό,τι συνεπαγεται αυτό...και δεύτερον,τελειοι γονεις δεν υπαρχουν,ούτε τελειες σχεσεις γονέων και παιδιών,γιατι απλα δεν υπαρχουν τελειοι άνθρωποι,όποιος θέλει να παριστάνει κατι τετοιο, ψευδεται ασυστολα...όσο πιο συντομα συνειδητοποιήσει ο γονιός οτι το παιδί του ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥ,με την έννοια της ιδιοκτησίας που του δίνει το ελευθερο να πραττει κατα βούληση ό,τι θέλει αυτός και μόνον αυτός,τόσο πιο όμορφη γίνεται η γονεϊκή σχέση,τόσο πιο πολύ δενεται η οικογενεια...φιλοξενούμε τα παιδια μας,και τα περιβάλλουμε με εκείνα τα μοναδικά θεϊκά συνσισθήματα της γονεϊκής ανιδιοτέλειας,τους μαθαίνουμε την αγάπη,αγαπώντας πρώτα εμάς και κτιζοντας παράλληλα τη σχεση μας με το συντροφό μας,ώσπου να ανοίξουν τα φτερά τους στο δικό τους μέλλον...γιατί όπως έχει σοφα πει ο Χαλιλ Γκιμπραν,αυτά δεν είναι δικά μας,αλλά οι γιοι και οι κόρες της ζωής,που κατοικούν στο σπίτι του αύριο....

ουφ....νουβέλα έφτιαξα!