Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2007

Μπλογκοπαίγνιον


Αγαπητοί ανθεκτικοί αναγνώστες αυτού του blog, ήρθε η ώρα να μοιραστώ μαζί σας ένα νεανικό μου αμάρτημα. Εγώ έγραφα ποίηση. Όχι μη τρομάζετε, δε πρόκειται να δημοσιεύσω ποιήματα μου και δε γράφω ποιήματα εδώ και πάρα πάρα πολλά χρόνια. Ας είναι καλά ο Μαγιακόφσκι. Τον διάβασα (σε μετάφραση Ρίτσου, είναι σημαντικό αυτό) και έφαγα τα ποιήματά μου. Δηλαδή τα έφαγε το μαύρο χώμα και το τετράδιο με το χοντρό κίτρινο εξώφυλλο, που μέσα του υπήρχαν όλα τα νεανικά μου αμαρτήματα, εξαφανίστηκε μαζί με το τέλειο καφέ σορτσάκι, που υπαινικτικά έχω αναφέρει σε προηγούμενο ποστ (το έχουμε ξαναπεί, διαβάζουμε και τα προηγούμενα, έτσι για να διατηρούμε τη συνέχεια και τη συνοχή όσων γράφονται εδώ μέσα, λέμε τώρα, έτσι δηλαδή για να μη λέτε ότι φταίω εγώ, που όποιος καινούργιος μπαίνει βγαίνει τρέχοντας, κάνοντας συντρίμμια τα όνειρα μου για μια μεγάλη καριέρα στο χώρο της μπλογκόσφαιρας, αλλά που θα μου πάει, δε θα φτιάξω εγώ το τέλειο κέικ λεμονιού; θα το φτιάξω και τότε θα δώσω τη συνταγή και στη γιαγιά ντακ, που την έχει ζητήσει εδώ και καιρό και με βλέπω εάν συνεχίσω με αυτό το ρυθμό όταν τη βρω να τη φτιάχνει με ξυνό. Άσχετο το θυμάστε το ξυνό -για τις παλιές το λέω- που το χρησιμοποιήσουν παλιά οι νοικοκυρές αντί για λεμόνι. Ακριβώς δε ξέρω τι ήταν, η γιαγιά μου δε το χρησιμοποιούσε και κάθε φορά που τη ρωτούσα τι είναι το ξυνό, μου έλεγε "σαν το λεμονάκι του θεού παιδί μου δεν υπάρχει τίποτα άλλο". Βέβαια αυτή της η απάντηση υπήρξε η αφορμή για ένα ακόμα υπαρξιακό δίλημμα που με ταλανίζει μέχρι σήμερα, γιατί εάν δεν υπάρχει τίποτα άλλο -σκεφτόμουνα η φιλοσοφημένη παιδούλα- τότε πως υπάρχει το ξυνό; Η ερώτηση παραμένει αναπάντητη μέχρι σήμερα, γιατί εκεί που νόμιζα ότι είχε απαντηθεί με την εξαφάνιση του ξυνού από την αγορά, τελευταία σεργιανώντας -για την ακρίβεια γουγλίζοντας που λέει και η Μαριλένα (-*)- ανακάλυψα ότι το ξυνό όχι μόνο υπάρχει ακόμα σε πείσμα των λεμονιών αλλά και της η γιαγιάς μου η οποία πρόλαβε και έφυγε και έτσι δεν είδε ποτέ την επιβίωση του ξυνού στο διηνεκές, που όσο και να πεις θα ήταν μια μεγάλη απογοήτευση για αυτήν. Και εδώ κλείνει η παρένθεση, άντε να βρω το θέμα).

Τέλος πάντων διάβασα Μαγιακόφσκι και κατάλαβα ότι εγώ θα ήθελα να ήμουν αυτός. Από τη μια αντικειμενικά δε μπορούσα να είμαι αυτός, από την άλλη μου αρέσει το κρύο, αλλά όχι τόσο που να περάσω τα χρόνια μου στις στέπες και έτσι αποχαιρέτησα με παρρησία (και με ανακούφιση) τον κόσμο της ποίησης και έκτοτε δε ξανάγραψα ποτέ τίποτα.

Θα μου πείτε τώρα "καλό και σεβαστό κυρά μου να λες το πόνο σου, αλλά γιατί;» Γιατί το έχω προσέξει αγαπητοί μου αναγνώστες -και αυτό είναι για μένα και η γοητεία των blog - τις περισσότερες φορές, όταν διαβάζω κάτι στα blog, μου γεννιέται ένα "γιατί;" και όταν μου γεννιέται αυτό το "γιατί;" μετά έρχεται και το τι θα διαβάσω παρά κάτω και κάθε φορά που γίνεται αυτό, κάθε φορά που το γιατί μου ενώνεται με το πριν και το μετά του μπλόγκερ κάτι όμορφο σκάει μύτη από τη γωνία. Και στη τελική εγώ έτσι διαλέγω τα blog που διαβάζω.

Η αιτία για να γραφεί αυτό το ποστάκιον ήταν η πρόσκληση από τη Γιώτα για ένα παιχνίδι που παίζεται στην άλλη πλευρά της μπλογκόσφαιρας και πάνω κάτω λέει: "εάν δεν ήσασταν ο μπλόγκερ που είσαστε ποιος θα θέλατε να είσαστε;". Ελπίζω να έγινα κατανοητή.

Απαντώντας λοιπόν:
Εάν δεν ήμουν η μπλόγκερ που είμαι, θα ήθελα να είμαι η Αταλάντη, ο μικρός αγαπημένος μου αυτοκρατορικός πιγκουΐνος. Έτσι σαν αυτόν, τη βλέπω να παλεύει εγκλωβισμένη μα και απελευθερωμένη ταυτόχρονα, προσπαθώντας άλλοτε να σπάσει και άλλοτε να συντηρήσει το πάγο που κρατάει τα μυστικά της τέχνης της μα και του υπέροχου μυαλού της.
Αυτά και άλλα δεν έχω και όποιος θέλει συνεχίζει……...


Υ.Γ. Γιατί με τα χρόνια κατάλαβα ότι αυτό που μου έλειπε δεν ήταν το ταλέντο -ναι είμαι μετριόφρων ως άτομο το άτομο- αλλά το πάθος και πάνω από όλα η αφοσίωση. A και η ανικανότητα μου να μοιραστώ ή να αφήσω σε κοινή θέα τα κομμάτια μου, μα πάνω από όλα το σπαραγμό μου. Για αυτό όταν διαβάζω παιδιά σαν την Αταλάντη, ζηλεύω τόσο που σχεδόν μου έρχεται να αρχίσω να ξαναγράφω ποιήματα. Αλλά τότε έρχεται στο κεφάλι μου, σα παιδικό τραγουδάκι, το σύγνεφο με παντελόνια και κατεβαίνω γρήγορα γρήγορα από το δικό μου σύννεφο πριν γκρεμοτσακιστώ.

15 σχόλια:

MenieK είπε...

ακολούθησα το λινκάκι... καλή περσόνα διάλεξες αρχόντισσα όπως πάντα...

Μαριλένα είπε...

Αυτό με την αφοσίωση και το ταλέντο μου θύμισε τον Έντισον με το 1% inspiration (ασυζητητί το κατέχεις πολλαπλάσιο) και το 99% perspiration που δεν είναι πρέπον για μια Νερίνα (νομίζω). Συνειρμοί, αγαπητή.

Μαριλένα είπε...

Nερίνα μου, Νερίνα μου (δύο απανωτά "μου" για τα τρία σχόλια (σε ένα όμως) που θα αφήσω :ΡΡ)

Εχω κι εγώ τον ίδιο Μαγιακόβσκη (ας τον γράψω οπως τότε) από τις εκδόσεις Κέδρος.

Αλλά εμένα αυτή " η ροχάλα φυματικού" που έσκυψε και έγλυψε με απομάκρυνε μια δια παντός από αυτόν.

Και συνέχισα να γράφω ποιήματα.
Τα οποια σταμάτησα (να γράφω) πριν είκοσι και.. χρόνια.


Το μπλογκοπαίχνιδο..
Το είδα σε μια κοπέλα (καινούρια σε μένα) που παίζεται όντως σε άλλη μπλογκογειτονια.
Της έγραψα "ωραίο παιχνίδι" μεσ' την αμηχανία μου, να μη γράψω κάτι αρνητικό.

Που θα μπορούσα να μη γράψω τίποτα η ηλιθια, αλλά που να το σκεφτώ.
Ομως, το βρίσκω άσχημο (κι εκεί μαλιστα παιζεται με τρεις άντρες και τρεις γυναίκες, προτίμησης) να στεναχωριούνται άνθρωποι γιατί δεν τους προτιμούν οι άλλοι.

Το είδα και αλλου, σε μπλογκερ "δική μας" και δεν μου άρεσε καθόλου.

Είναι σα να είσαι σε μια παρέα με δέκα άτομα και να λες "να, αυτά τα πέντε, είναι τα καλύτερα".

Οπως δεν θα το 'κανα λοιπον στην παρέα της κανονικης μου ζωής, έτσι δεν θέλω να το κάνω και τώρα.

Γιατι να στεναχωρηθεί εξαιτίας μου, αυτος που θα μεινει απέξω;
(μη μου πεις πως εξακολουθώ να είμαι ηλιθια, το γνωρίζω πολύ καλά).


Το τελευταίο που θα σου πω είναι σχετικά με το ξυνό.
Γιατί χρησιμοποιείτο και εξακολουθεί να χρησιμοποιείται μετά από τόσα χρόνια.

Δεν είναι για τις νοικοκυρές καλό μου παιδί.
Διαλύουν την ηρωίνη μ' αυτόν τον τρόπο κι είναι πολυ ευκολότερο για τον χρήστη να έχει ξυνό μαζί του, παρά λεμόνι (πηγή Κριστιάνα F).

Και με αυτές τις τρομερές μου γνώσεις σε αφήνω, σας φιλώ όλες και ζητώ συγνώμη για το (όντως) τεράστιο ποστ.

:))))))
καληνύχτα xx

Mh Xeirotera είπε...

Akomh ena klassiko kommati apo auto to blog.

E oxi ke "kyra mou" me monopetro apo ton Kesari... please :D

Kalhmera!

(nerina, I have a confession to make, me vlepo na mpeno sto ZARA telikos dioti krionoooooooooooo).

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρες!!!
Οταν τελειοποιήσεις το κέηκ με λεμόνι θα σου πω μια συνταγή για τρουφάκια με κάστανο και σοκολάτα.
(Εγώ είμαι "της σοκολάτας"...)

Ανώνυμος είπε...

Νερίνα απολαυστική όπως πάντα :))
Mου επιτρέπεις όμως να απαντήσω και στην γλυκειά Μαριλένα;...
Μαριλένα μου, γράφοντας αυτά τα έξι μπλογκ κανείς δε λέει πως τα δεκάδες αλλα που μένουν απ'έξω δεν αξίζουν.
Εξ'άλλου το τί αρέσει να διαβάζει ο καθένας είναι τελείως υποκειμενικό. Προσωπικά το παιχνίδι μου αρέσει γιατί μου δίνει την δυνατότητα να επισκεφθώ μπλογκς που δεν έτυχε να έχω επισκεφθεί προηγούμενα κι αυτό από μόνο του είναι σημαντικό...έτσι δεν είναι;...:)))

Ανώνυμος είπε...

1. Με την ησυχία σου τη συνταγή, γιατί τώρα εγώ παλεύω με προζύμια. Πού θα μου πάει, δεν θα το πετύχω το ρημάδι; Θα το πετύχω!
2. Και με ξυνό, μια χαρά θα είναι. ΄Αλλωστε, τα μυστικά της συνταγής, δεν τα αποκαλύπτουμε ποτέ.
3.Με τα περί μη έλλειψης ταλέντου, αλλά πάθους και αφοσίωσης, ταυτίζομαι απολύτως. Αν και η εμμονή με το κέικ λεμόνι, άλλα δείχνει ;-)
Καλημέρα

Μαριλένα είπε...

Νιόβη μου, δεν αντιλέγω :)

ίσως να έχεις δίκιο, προσωπικά δε μου αρέσει και δε μου ταιριάζει.

Αυτό είναι όλο :)

καλό απόγευμα να έχεις :))

σε φιλώ
xx

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

- Για MenieK: Την καλυτερώτερη (για μένα).
- Για Μαριλένα: Συνειρμοί πάντα αγαπητή μου :))))
- Για Μαριλένα*:
α/ Εσύ γιατί σταμάτησες να γράφεις;
β/ Επί του μπλογκοπαιχνιδίου: Εγώ από την αρχή δεν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα. Νοιώθω σίγουρη για το χώρο μου και για αυτούς που μπαίνουν εδώ, ώστε δε μου πέρασε ούτε μια στιγμή από το μυαλό ότι υπάρχει η πιθανότητα κάποιος να το δει σαν διαγωνισμό όπου εγώ επιλέγω τον καλύτερο. Άπό την άλλη και ως τέτοιο να το δω, πάλι θεωρώ ότι δεν θα πειράξει τους "δικούς" μου, γιατί δε διαφοροποιεί στο τόσο την άποψή μου για αυτούς.
γ/ Και όμως το ξυνό το χρησιμοποιούν και στη μαγειρική και στη ζαχαροπλαστική.
Φιλιά στις γυναίκες της ζωής σου
- Mh Xeirotera ένα μόνο μπορώ να πω: επιτέλους!!!!!
- Για Ισμήνη: Και εγώ είμαι της σοκολάτας, αλλά τον τελευταίο καιρό με έχει πιάσει μια μανία για λεμόνι. Μου λείπεις...
- Για Νιόβη: Συμφωνώ και σε αυτή τη πσαράμετρο που βάζεις..
- Για giagiaduck: Ένα θα σου πω: είσαι ένα βήμα πριν το "η καλή νοικοκυρά είναι δούλα και κυρά":))). Φιλιά στα κοράκια..
Καλό απόγευμα σε όλους σας
χχχχ

Ανώνυμος είπε...

Εγώ πάλι πιστεύω ότι ενίοτε είμαι ακριβώς (ούτε καν μισό βήμα πριν) στο "η καλή νοικοκυρά είναι δούλα και μόνον"! Τα περί κυράς είναι χρύσωμα του χαπιού!

just me είπε...

Δεν καταλαβαίνω. Έβρεξε... ενδοσκοπίτιδα και αναδρομίτιδα (συγγνώμη για τους βάρβαρους νεολογισμούς, αλλά ναι, κάτι σαν... ίωση μου κάνει αυτό το πράγμα). Γιατί, πέρα από το τι νιώθω και τι μ' απασχολεί και μένα αυτές τις μέρες, ένα παραλλαγμένο λάιτ μοτίβ το συναντώ από δω κι από κει στις συζητήσεις;

(Η άπαιχτη μικρή είναι πλάσμα θεϊκό _τόσο θεϊκό που θα μπορούσα και ν' ανησυχήσω γι' αυτήν_αν δεν ζήλευα τους στίχους της!).

(Φιλιά στις νεραϊδούλες)

Μαριλένα είπε...

α)σταμάτησα να γράφω ποίηση.
Δεν σταμάτησα να γράφω γενικότερα.
Ας πούμε πως πήγα σ' άλλου είδους πεδία.

β)επι του μπλογκοπαίχνιδου: σίγουρη νιώθω μόνο για μένα.
Δεν ξέρω αν και κατά πόσον μπορεί να πληγωθεί κάποιος που μπαίνει και με "διαβάζει".

Ή μάλλον ξέρω.
Σε μένα μπαινουν και γράφουν πολλα παιδιά, ηλικιας δεκαοχτώ, δεκαεννιά χρονών και δεκατεσσάρων ακόμα έχω.

Αυτά, ΤΟ ΞΕΡΩ πως θα πληγωθούν αν δεν τα επιλέξω.

Δεν ειναι θέμα "διαγωνισμού" πιστεύω.
είναι μάλλον ψυχολογίας, ενστίκτου, τι να σου πω, δεν ξέρω και εγώ τι ακριβώς.
Ετσι αισθάνομαι πάντως :))

Φιλιά κι απο μενα :)))

giota persis είπε...

Νερινα μου σε ευχαριστω για την ανταποκριση σου
Σκοπος ητανε οχι ενας συναγωνισμος αλλα το πως θα θελε να γραψει καποιος αν δεν εγραφε ετσι οπως γραφει
εγω πολλες φορες ειπα μακαρι να μπορουσα να γραψω σαν εσενα γι αυτο σε εβαλα και στο παιχνιδι
Περα απο αυτο η ολη φιλοσοφια ειναι οτι γυρνωντας και προτεινοντας αλλους εξη γνωριζουμε μπλοκ που ειναι αξιολογα και δεν τα ειχαμε δει και δεν τα ειχμα προσεξει για χ λογους
Με αυτη την προοπτικη εστειλα την προσκληση στο σπιτι και οχισ το εξοχικο Να ερθουν οι δυο πλευρες κοντα να μαθει η μια την αλλη
Γιατι ετσι γνωρισαμε ιδη την Αταλάντη

σε φιλω με μια μεγαλη αγκαλια απο ολους μας για ολους σας

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

- Για giagiaduck: Να υποθέσω ότι δεν σας κάθεται το προζύμι;;;
- Για just me: όχι χαρά μου μακρυά από μένα τέτοιες -ιτιδες. Καθαρίσα μαζί τους σε μια παροιμιώδη κρίση που πέρασα κλείνοντας τα 25. Την αλήθεια έγραψα μόνο.
- Για Μαριλένα*: Σημασία έχει να νοιώθεις καλά. Με όποιο τρόπο διαλέγεις εσύ, άρα επί της ουσίας συμφωνούμε :))))
- giota 1: Η ευχαρίστηση όλη δικιά μου....:)
Καλή μέρα σε όλους σας

Alkyoni είπε...

καλημέρα σας κυρία μου
σας περιμένει μια απάντηση
το παιχνίδι το δα σ άλλη γειτονιά ..