Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2007

Η 1η μου κούπα


Αργώ, αλλά το έχω ξαναπεί τα χρέη στο bloging πρέπει να πληρώνονται.

Έτσι το νατασσάκι, το ζήτησε και εγώ καθυστερημένα όπως πάντα ανταποκρίνομαι.

Σκηνή 1η

(σαράντα χρόνια πριν)

Εγώ: Όχι δε το πίνω !!!!!

Μάμα (τι ποια μαμά; η δικιά μου μαμά!): Θα το πιείς

Εγώ: Δεν το πίνω !!!!

Μαμά: Πάμε στοίχημα;

Εγώ: .......... (έχω σφαλίσει το στόμα μου και δεν το ανοίγω ή έτσι τουλάχιστον νομίζω η αισιόδοξος κόρη)

Μαμά: Τώρα!!!!

Εγώ: .................

Μαμά: Τώρα είπα, θα αργήσεις και θα φύγει το σχολικό και μετά να δούμε τι θα πεις στο Δημητράκη (όπου Δημητράκης ένας εκ των διευθυντών του σχολείου μου. Ένα σχολείο φύλακα του τρίπτυχου "πατρίς θρησκεία οικογένεια" συμπληρούμενου με το "όποιος αργεί στη προσευχή την έχει άσχημα, μα ποοοοοοοολύ άσχημα")

Εγώ: .............

Μαμά: Τελευταία σου ευκαιρία, μετά θα έχεις πρόβλημα...

Πίσω από τη μαμά μου ξεπροβάλλει η γιαγιά μου κρατώντας στο χέρι της το "μυστικό μας όπλο" και αρχίζει η γνωστή παντομίμα πίσω από τη πλάτη της μαμάς μου. Πάνω κάτω λέει με τις κινήσεις της "πιες το και σε περιμένει αυτό"

Πειθαρχημένα άνοιγα το στόμα μου και κατάπινα με τη μία το γάλα μου, κλείνοντας όμως τη μύτη μου. Η μαμά μου έφευγε ικανοποιημένη για τη δουλειά της νικήτρια σε μια ακόμα μάχη μαζί μου, αφήνοντας στη γιαγιά μου τα υπόλοιπα (δόντια, ντύσιμο και σχολικό).

Γιαγιά: Γρήγορα κρύωσε, σήμερα το παρατράβηξες και θα αργήσεις και στο σχολείο. Έλα στη κουζίνα.

Τρέχοντας πήγαινα στη κουζίνα. Πάνω στο τραπέζι το φλυτζάνι του καφέ της γιαγιάς μου -άχνιζε ακόμα- και δίπλα του το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου για όλη τη παιδική μου ηλικία, το αντίδοτο στην στυφή γεύση του γάλακτος, ο μόνος σοβαρός λόγος για να ξυπνήσει κανείς το πρωί ακόμα και εάν μετά έπρεπε να πάει σχολείο, το ΜΠΡΙΚΙ ΤΟΥ ΚΑΦΕ, με το υπόλοιπο του καφέ που για μια ακόμα μέρα και εντελώς τυχαία δε χώρεσε στο φλυτζάνι της γιαγιάς μου. Δίπλα του μια φρυγανιά, έτσι για να εξαφανιστεί οποιαδήποτε υπόνοια γαλακτοκομικού στον ουρανίσκο μου -γιατί εκτός από το μαρτύριο του γάλακτος περνούσα κάθε πρωί και το μαρτύριο της φέτας με βούτυρο με μέλι- και βέβαια το συμπλήρωμα ενός σωστού καφέ, ένα ποτήρι νερό. Η ιεροτελεστία πάντα η ίδια. Πρώτα πίναμε τον καφέ, μη φανταστείτε ούτε ένα κουταλάκι δεν ήταν, μετά έριχνα λίγο νερό και έτρωγα τη φρυγανιά μου και στο τέλος έριχνα και το υπόλοιπο νερό και με τη μια έπινα ακόμα και τη παραμικρότερη υποψία καφέ από τη κούπα, - συγνώμη από το μπρίκι.

Και μετά έτρεχα στο μπάνιο για να πλύνω τα δόντια μου, αφού πρώτα θαύμαζα για λίγο το υπέροχο καφετί μουστάκι που είχα αποκτήσει, ευχαριστώντας το θεό που η μαμά μου έφευγε πριν από μένα για τη δουλειά της.

Μα κάθε πρωί, μέχρι σήμερα.......

Σκηνή 2η
(τριάντα τόσα χρόνια μετά, στο σπίτι της μαμάς μου απόγευμα)

Μαμά (ναι η δικιά μου πάλι): Γρήγορα θα ξυπνήσει η μάνα σου και ποιος την ακούει...

Νερίνα: Της Νάσιας έχει παραπάνω από το δικό μου.

Νάσια: Εγώ πίνω σε κούπα για αυτό. Εσύ ήθελες να το πιεις όπως στο έφτιαξε η γιαγιά και διάλεξες το μπρίκι.

Σιγά σιγά σηκώνομαι και πάω στη κουζίνα. Στέκομαι στη πόρτα και αυστηρά λέω: "τι γίνεται εδώ;"

Η Νάσια και η Νερίνα με μια γρήγορη κίνηση εξαφανίζουν όλα τα πειστήρια του εγκλήματος. Όλα; Όχι όλα. Με κοιτάνε με αθώα ματάκια ενώ δυο καφετιά μουστάκια στολίζουν τις φατσούλες τους.

Η μαμά μου βάζει τα γέλια και μαζί της γελάω και εγώ.

Ναι η εκδίκηση στο σπίτι μας μπορεί να αργεί αλλά έχει πολλές γεύσεις, ακόμα και αυτή του ελληνικού καφέ.

Υ.Γ. Για τη συνέχεια κάποια που "γνώρισα" τώρα τελευταία: η Μαριλένα (του Ανάργυρου & του Ρίκου), εάν βέβαια θέλει.....

20 σχόλια:

Cinderelen είπε...

Axaxa! Tι ωραία ιστορία :)
Φαντάζομαι τα μικρούλια με τα μουστάκια και γελάω :D

ioeu είπε...

όλες...τα ίδια κάνανε...
γι' αυτό κατάντησα..."καφεδόμπρικο"...
(έτσι αποκαλούσε η γιαγιά μου το...δημιούργημά της!!!)

(για να παραφράσω την ετικέτα σου : "όταν ένας άντρας πίνει...καφέ")

Ανώνυμος είπε...

Αυτό είναι που λέμε εκει που είσαι ήμουνα κι εδώ που είμαι θα 'ρθεις...
4 καλησπέρες έχετε... :)

νατασσΆκι είπε...

Χμμμ...με το ίδιο νόμισμα πληρώθηκες, ε;;
:)
υπέροχη ιστορία.

Φιλιά κι άπό μας, σε όλους σας - καλό βράδυ.

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΩΡΑΙΟ ΤΡΟΠΟ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΗ! ΜΠΡΑΒΟ!
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

MenieK είπε...

Με κάνεις να μετανοιώνω που δεν πίνω καφέ (αλλά ποτέ, λέμε!)

ralou είπε...

Μα καλά! Τι καφές είναι αυτός που πίνεις;
ρωτάνε οι συνάδελφοι στην δουλειά.
Αυτός δεν είναι καφές με γάλα, είναι γάλα με καφέ!
Το ασπριδερό υγρό μέσα στο φλυτζάνι μου εμένα μου φαίνεται πολύ ορεκτικό.
Αλλά στη ζωή μου δεν έχω πιεί ποτέ ούτε μια κούπα -ασπρο- γάλα προς μεγάλη απογοητευση της μαμας.
Και δεν είχα και γιαγιά να στάξει δύο σταγόνες καφεδάκι μέσα...

just me είπε...

Γεια σου και σένα!
(κερνάω, είσαι;)
:)
YΓ. Τα σταθερά μου φιλιά στις άπαιχτες νεραϊδούλες.

o είπε...

αυτές οι πολύτιμες μαμάδες - γιαγιάδες που κάνμουν τη ζωή μας φωτεινή.


Καλή σου μέρα!

Μαριλένα είπε...

Αυτό το μαρτύριο με το γάλα, κι εγώ, μία από τα ίδια.

Αλλά χωρίς τον καφέ, δεν μου άρεσε διόλου τότε.


Η Ραφαηλία τρελλαίνεται για ελληνικό καφέ και με την πρώτη ευκαιρία, τον κατεβάζει σα νεράκι :)))

xxxxx σε όλους

:))

Ανώνυμος είπε...

ola edo plirononte... :)

(emena mu elehan ke to flitzani...)

Kalhmera!

(den mporusa na afiso sxolio eponimos)

Μαριλένα είπε...

Νερίνα μας, γράφετε τόσο τρυφερά και τόσο όμορφα που δεν άξιζα να μού αφιερώσετε τη συνέχεια!
Εμ έτσι είναι οι κόρες όμως, τα παιδιά μας μάς κάνουν ανθρώπους, να μού τις φιλήσετε!
Την αγάπη και τις ευχαριστίες μου για όλες τις ενδιαφέρουσες συζητησεις που έχουμε κάνει και θα κάνουμε,
γιορς,

Ανώνυμος είπε...

καταπληκτικο! οι γενιες στην εξελιξη τους οπως πρεπει, αρμονικα παιρνοντας την σκυταλη και συνεχιζοντας τις σχεσεις αγαπης κι εμπιστοσυνης...

να ειστε παντα καλα!!!

Alkyoni είπε...

η ιστορία επαναλαμβάνεται
labels : όταν πίνει μια γυναίκα
:)
φιλί

Ανώνυμος είπε...

Μου θύμισες το Αννιώ, που γνήσιο καφεδόμπρικο ον, σαν κι εμένα, κυνηγάει τη μάνα μου με ένα κουλουράκι στο χέρι, για να το βουτήξει στον καφέ της!
Παρεπιπτόντως, τρελαίνομαι για παιδικές συνωμοσίες!
Καλό Σαββατοκύριακο :-)

Ανώνυμος είπε...

Πολύ όμορφη ιστορία! Μου έφερες στο νου γλυκές αναμνήσεις με την γιαγιά να μου δίνει λίγο απ'τον καφέ της στο πιατάκι του καφέ :))

just me είπε...

Καλό σου σαββατοκύριακο (πίνω τη δεύτερή μου κούπα).
:)

giota persis είπε...

αχ αναμνησεις που γυρνανε πισω και ξανα ζωντανευουν

Εφερα την διευθυνση του αλλου μου σπιτιου Καλησπερα

http://spitipblogsgr-giota.blogspot.com

Ανώνυμος είπε...

Ενθουσιάστηκα με τις μκρές συνομωσίες της ζωής σου, σίγουρα η μαμά σου ήξερε τι γινόταν αλλά δεν έλεγε λέξη, όπως δεν λές εσύ.
Μα δεν είναι τέλεια όλα αυτά;

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

- Για Magic Girl Eleni: Μικρή ήμουνα σίγουρη ότι εσύ κάτι τέτοιο θα το λάτρευες :)))))
- Για ioeu: Αυτό είναι το καλό με τις γιαγιάδες μας δημιουργούσαν και συντηρούσαν με θρησκευτική ευλάβεια, ή με φανατισμό εάν προτιμάς παραδόσεις.
- Για Manos S. & Anastasia: Οικογενειακό πλέον το πρότζεκτ παρατηρώ. Και συμπληρώνοντας, εδώ που είμαι έρχεστε με βήμα ταχύ όμως. Φιλιά και στους τέσσερεις.
- Για νατασσάκι: Από την ώρα που είδα τη προσκληση και ενώ έχω μια σεβαστή συλλογή από κούπες η εικόνα ενός μπρικιού μου είχε καρφωθεί στο μυαλό. Σε ευχαριστώ που μου έδωσες την ευκαιρία να καταγράψω μια οικογενειακή μου "παράδοση".
- Για Νίκο: Καλώς ήρθες από τα μέρη μου.
- Για MenieK: Αρκεί να σου βρίσκεται ελληνικός σπίτι εάν ποτέ κάτσει να πιούμε μαζί καφέ.:))
- Για Ραλλού: Πίνεις γάλα; Μα πίνεις γάλα; Πως μπορείς να πίνεις γάλα; Νερώνεις τον καφέ με γάλα; Πες μου ότι δε βάζεις γάλα στον ελληνικό καφέ; :ΡΡ
- Για just me: Γειά σου και σένα.
Υ.Γ. Τα φιλιά μου (ενίοτε "ασυνεπή" σε σένα)
- Για Ελένη: Και ενίοτε απρόσμενα "γευστική" θα συμπλήρωνα.
- Για Μαριλένα: Η Ραφαηλία είναι ένα σοφό και γκουρμέ παιδί...
- Για ανώνυμο: Τι μου θύμησες, τι μου θύμισες. Μου έλειψες....
- Για Μαριλένα (των αγοριών): Καλώς την και χάρηκα πολύ που βρεθήκαμε..
- Για una mama και οχι μονο: Έχεις δίκιο το ζητούμενο είναι να μην αφήσει τη σκυτάλη να πέσει.
- Για Αλκυόνη: Και η ιστορία επαναλαμβάνεται και η γυναίκα συνεχίζει να πίνει...
- Για giagiaduck: Παρεπιπτόντως τρελλαίνομαι και εγώ για όλων των ειδών τις συνωμοσίες :)
- Για Νιόβη: Των Ελλήνων οι κοινότητες στις καλές τους μα πολύ καλές του στιγμές. Καλώς ήρθες από τα μέρη μου...
- Για giota 1: Τη πήρα τη διεύθυνση και πέρασα. Αλλά από περιέργεια που στο λύκο τη βλέπω στο άλλο μπλογκ;
Για Θεία Λένα: Για να είμαι ειλικρινής η παιδική μου ηλικία έχει μια αξιοθαύμαστη συλλογή συνομωσιών. Καλώς σας βρήκα
*********************************
Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους και όλες σας και μακάρι τα "όχι" σαςνα βρίσκουν το στόχο τους.. (έτσι για να έχει δίδαγμα το απαντητικό μου σημείωμα)....