Πέμπτη 9 Αυγούστου 2007

...... ξανά στα στέκια τα παλιά ........


Απόψε το βράδυ έκανα ότι κάνω κάθε χρόνο τέτοια μέρα εδώ και δέκα τέσσερα χρόνια, τρία μόνη μου και έντεκα μαζί τους. Έβγαλα το καλό μου φουστάνι, αυτό που φοράω τις σπάνιες φορές που πάω καλοκαίρι εκκλησία, αρκετά λεπτό για να μην ζεσταίνομαι, αρκετά σεμνό για να μην με πάρει στο κυνήγι η μαμά μου, τα ασορτί παπούτσια, τα καλά φουστάνια των παιδιών και τα καλά τους πέδιλα, το γκρι παντελόνι για τον Τάσο με το γαλάζιο λινό πουκάμισο (εντάξει καμιά πρωτοτυπία) τα μαύρα του παπούτσια, τα στοίχησα στο καθιστικό έτσι που το στις 7:00 το πρωί που θα σηκωθούμε να είναι έτοιμα. Αύριο η οικογένεια πάει εκκλησία, σε ένα μνημόσυνο, που εδώ και 14 χρόνια γίνεται ανελλιπώς κάθε χρόνο με τη παρουσία μου στην αρχή και με τον ερχομό τους στη ζωή μου και με την δικιά τους πια. Μπαίνουμε στο αυτοκίνητο χωρίς να μιλάμε, τα παιδιά γιατί ακόμα κοιμούνται όρθια, ο Τάσος και εγώ γιατί έτσι είναι σαν να σπρώχνουμε αυτή τη μέρα να τελειώσει. Είναι μια γρήγορη μέρα αυτή. Τελειώνει μόλις τα παιδιά πάρουν το αντίδωρο από τα χέρια του παππού τους και βγουν από το μικρό μισοσκότεινο εκκλησάκι στην μεγάλη αυλή του μοναστηριού και αρχίσουν να κυνηγιόνται με ένα σμάρι μέλισσες να χορεύουν γύρω τους στη γεμάτη αυλή λουλούδια του μοναστηριού, ανακουφισμένος ο καθένας μας για τους δικούς του λόγους. Ο Τάσος γιατί ήταν εκεί, ένας ώμος ολόκληρος για να ακουμπάω, ακόμα και εάν ξέρει ότι εκείνη τη μέρα τα μάτια μου είναι γεμάτα από ένα άλλο ώμο, ένα ξανθό ώμο, τα παιδιά γιατί είναι σαν να νοιώθουν ότι αυτά και ο πατέρας τους είναι το αντίδοτο σε ένα δηλητήριο που παραλίγο να νεκρώσει και μένα μαζί με όλα τα άλλα που νέκρωσε γύρω μου, στέκονται πειθαρχημένα μπροστά μου με εμένα να ακουμπάω στους ώμους τους, ώμοι τρεις και εγώ εκεί να προσπαθώ να συνθέσω μέσα από ένα δίσκο με σιτάρι τη μορφή του και τη ζωή μου τότε. Όχι δεν είναι μια στιγμή λύπης για το σπίτι μου αυτή, για όλους μας είναι μια στιγμή διεκδίκησης που μέχρι τώρα την κερδίζουμε. Τίποτα δεν πέρασε τίποτα δεν ξεχάστηκε, τίποτα δεν έγινε λιγότερο επώδυνο, αλλά μέσα από όλα αυτά εμείς κατορθώσαμε να βρεθούμε, τέσσερεις ώμοι, το σπίτι μου, το σπίτι μας και εκείνος ο άλλος ο ξανθός ώμος και αυτός κάπου εκεί, σε μια παράλληλη πορεία με τη δικιά μας ίσως, αλλά πάντα εκεί μαζί μου, μέσα μου, χωρίς απελπισία πια, χωρίς θυμό πια, χωρίς αναπάντητα γιατί πια, ένας πόνος πάντα, ανέγγιχτος από το χρόνο και ότι καινούργιο έφερε μαζί του. Και μετά βγαίνουμε στο φως – όπως λένε στα μυθιστορήματα- μπαίνουμε στο αυτοκίνητο και το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι το να αποφασίσουμε το αν θα πάμε για μπάνιο. Και φτάνουμε στο σπίτι ξαναβάζω τα ρούχα μας στη θέση τους και βγάζω τα μαγιό μας και υποψιάζομαι, χωρίς να είμαι και σίγουρη, ότι αυτό εννοούν όταν λένε ότι η ζωή συνεχίζεται……………

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Προσπαθώ από χτες να σου αφήσω σχόλιο...κάτι είχε γίνει...
Τώρα εδώ τι να πω...
Έχεις πρόσκληση...σε μένα!
Καλό βράδι!

tassoula είπε...

Η αλήθεια είναι ότι το άλλο template ήταν προβληματικό!
Τι άλλο να πώ...
Καλό βράδυ!!

dodo είπε...

Η ζωή συνεχίζεται, ναι. Μαζί με τις απουσίες...

Mh Xeirotera είπε...

...metallagmenh, pote pia h idia.

:)

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Αξιοπρεπεστάτη περιγραφή μιας ιερής και εσωτερικής υποχρέωσης από μια Κυρία!
Χαίρομαι που ο ώμος του Τάσου είναι πάντα δίπλα σου.
Συγκινήθηκα με τη συμμετοχή των παιδιών (τα καλά τους στη σειρά...δάκρυσα), τον παππού με το αντίδωρο (δείγμα σεβασμού στις παραδόσεις), με το όλο σκηνικό (το μοναστήρι η φαντασία μου το ... εντόπισε στην "Αγιά Μονή" των παιδικών μου χρόνων)
Εγώ απλά, να υποκλιθώ στο μεγαλείο της ψυχής σου, στην παιδεία, την αρχοντιά σου!
Καλό σου μεσημέρι!

Φιλιά (από ένα στον καθένα σας) και Γλαρ΄νιες αγκαλιές

(Υ.Γ. θα το εκτυπώσω, δε χορταίνω να το διαβάζω...)

MenieK είπε...

όπως πάνω κάτω είπε και ο Αντόρνο, όσο λιγότερο έχεις ζήσει τόσο περισσότερό εκφοβίζει ο θάνατος...

Μαριλένα είπε...

Κυριακή είναι το δικό μας (πέντε χρόνια κιόλας) μνημόσυνο.
Σε μοναστήρι και σε μας.

Πέντε χρόνια κιόλας, τα δυο πρώτα με ήπια κατάθλιψη.

Ποτέ δεν ήμουν όπως πριν φύγει.
Κρίμα. Για τα παιδιά..

Ανώνυμος είπε...

Tην αγαπη μου Ναι η ζωη συνεχιζεται οπως ακριβως το περιεγραψες Αλλωστε εσυ ξερεις καλυτερα
Φιλια Γιωτα