Δευτέρα 16 Ιουλίου 2007

Catch the ball είπα! (Nο 2)


όχι εγώ η Ραλλού μου.

εκ του προηγουμένου

ΠΟΙΗΜΑ

Εστάθη ώρα σκεπτική κάτω από την ελαία

διότι όπως το εννοήσατε δεν ήμην πλέον νέα

Ανάσες έπαιρνα βαθιές και αρκούντως πονεμένες

ρίχνοντας στα τριγύρω μου ματιές απελπισμένες

Ώρα επέρασε πολύ και λύσιν δεν εβρέθη

και από το πολύ νταλάκιασμα μου ήρθε μια μέθη

μια λιγούρα ένα κακό ένα δεν πάει άλλο

και με μια κίνηση γοργή θα 'λεγα αστραπιαία

έκοψα μια χουφτιά ελιές* από την καλή ελαία

*(τι θα πει το καλοκαίρι δεν υπάρχουν ελιές, είναι ποίημα το ξεχάσατε κιόλας;)

Εστάθην εθαυμάζουσα το θαύμα αυτό της φύσης

που για όλα προνοεί ώστε να ευημερήσεις

Μετά το γεύμα το λιτό μα νόστιμα μεγάλον

επήρα την απόφαση να μην το αναβάλλω

Και ευθύς ανασηκώθηκα εστάθη στα ποδάρια

αφού αποχαιρέτησα τα τρία τα κριάρια

Που όλη την ώρα σιωπηλά δίπλα εις την ελαία

μου εκρατούσαν σπλαχνικά και ήσυχα παρέα

Και μια που και συνείδηση την έχω οικολόγου

έβαλα τα κουκούτσια μου εις κάδον αναλόγου

που ευκρινώς το έγραφε με γράμματα μεγάλα

«κουκούτσια ελιάς πετάτε εδώ και όχι όλα τ’ άλλα»

Για μια στιγμή απ' το μυαλό πέρασε μια ιδέα

"λες η μικρή Ραλλού όταν ζητούσε μπάλα

αυτό που ήθελε να βρω να ήταν μια σκάλα;"

Η ιδέα εξετάστηκε και όλα τα στοιχεία

και γνώμη απέκτησα ισχυρή χωρίς αμφιβολία

Γνώμη που ενστερνίσθησαν αλί και τα κριάρια:

«Ότι και εάν σου ζήτησε αυτή η τρελή η νέα

ήτανε άσπλαχνόν πολύ να το ζητά από γραία»

είπε κριάρι εκ δεξιών κοιτώντας ευωνύμων

και εσυμφώνησε θαρρώ και ένας μαύρος κύων

που ώρα εστέκοντο ορθός πίσω απ’ τα κριάρια

και τον εκρύβανε καλά τα τέσσερα μαστάρια*

*(ναι το ξέρω τα κριάρια δεν έχουν μαστάρια, ναι ξέρω τι άλλο κάνει ομοιοκαταληξία με το –αρια και ανήκει στα κριάρια, αλλά αφενός το ύφος και το ήθος μου δεν μου επιτρέπει να αναφέρομαι σε τέτοια -αρια και αφετέρου η αναφορά αγγίζει και αυτή οικολογικάς προεκτάσεις, αφού έτσι που την κάναμε τη φύση ε και αυτή μας εκδικείται και έτσι. Και σε τελική ανάλυση δικό μου είναι το ποίημα ότι θέλω γράφω, αρκεί οι συλλαβές να είναι πάνω κάτω δεκαπέντε. Άντε μην ζητήσω τα σχόλια σε 15 σύλλαβο. Τώρα που το ξανασκέφτομαι ίσως τελικά ξεκινήσω δικό μου παιχνίδι στην μπλογκόσφαιρα με τίτλο «γράψε το δικό σου δεκαπεντασύλλαβο αν μπορείς» και τότε τα ξαναλέμε)

«Αλλά ας επανέλθουμε στο δράμα το μεγάλο»,

είπα με σθεναρή φωνή στα κριάρια και στο άλλο

Το σκύλο φίλοι μου εννοώ που με υγρά τα μάτια

με εκοίταζε στοχαστικός και με έκανε κομμάτια.

Εκείνη μόλις τη στιγμή εννόησα η γραία

πως με κριάρια και σκυλιά συνομιλούσα ωραία

και στρέφοντας το βλέμμα μου σε εκείνο κριαρίου

εζήτησα η τάλαινα λύση του μυστηρίου

«Πως γίνεται ζώα εσείς με κέρατα ορθωμένα

να ομιλείτε ελληνικά έτσι ορθογραφημένα;»

Η λύση του μυστηρίου στο επόμενο post (λέμε τώρα)

Για τη συνέχεια κάποια που με εκπλήσσει συχνά πυκνά. Catch τη φωτογραφία λοιπόν MenieK


13 σχόλια:

just me είπε...

Καλά, εγώ η ανεμοδαρμένη και αλαφροΐσκιωτη που νόμιζα ότι τελείς ακόμη εν διακοπαίς και αργίαις!
Και, δε μου λες, πού είπες πως πήγες διακοπές για να μην πάω, και πάθω τα ίδια;

(Καλά, ξέρω ότι δεν με πίστεψες, εγώ ούτε "μπλόφες" στα χαρτιά δεν μπορώ να παίξω χωρίς να προδοθώ! Φιλενάδα, διδακτορικό στον Μποστ έχεις κάνει or what?)

Φιλιά, καλώωωωωωωωως μας ήρθες!!!

just me είπε...

Καλά, εγώ η ανεμοδαρμένη και αλαφροΐσκιωτη που νόμιζα ότι τελείς ακόμη εν διακοπαίς και αργίαις!
Και, δε μου λες, πού είπες πως πήγες διακοπές για να μην πάω, και πάθω τα ίδια;

(Καλά, ξέρω ότι δεν με πίστεψες, εγώ ούτε "μπλόφες" στα χαρτιά δεν μπορώ να παίξω χωρίς να προδοθώ! Φιλενάδα, διδακτορικό στον Μποστ έχεις κάνει or what?)

Φιλιά, καλώωωωωωωωως μας ήρθες!!!

just me είπε...

Βάλε και κανένα κάδο απορριμάτων να πετάμε τις βλακείες μας, να μη ρυπαίνουμε το μπλογκ και να μη γινόμαστε και ρεζίλι, εμείς οι αλλού γι αλλού!

(Τρίτωσε το κακό, σου υπόσχομαι να μη με ξαναδείς σε αυτό το ποστ!!!)
Φιλιά, ξανά.

Unknown είπε...

παντος η φωτο ειναι σουπερ

Ανώνυμος είπε...

Τούτα τα λόγια τα σοφά, χίλια χαριτωμένα/
με «γράμματα» και μ’ αρετές και ζώα στολισμένα/
που λάμπουν άστρα τ’ ουρανού σε μια μεριά και σ’ άλλη/
στο δίκτυο, κι αντιφεγγούν απόκριμο ποτάμι,/
τούτα κι εμένα εκάμανε το νου μου να γεννήσει/
τους λογισμούς μιανής στιγμής και στίχους να σου αφήσει.

Το ποίημα αυτό θα το’ θελα χάρισμα να σου δώσω/
που άξιο – ξέρω καλά – για σε δεν είναι τόσο.

Μα το’ θελεν η πεθυμιά κι εζήτα η όρεξή μου/
με απάρνηση και προσμονή να πιάσει η ευχή μου/
της μιας της κόρης την καρδιά με τσ’ άλλης να ενώσω/
σαν είδα τοίχους κόκκινους και χαμηλούς ωστόσο/
φτωχού σπιτιού, σε ολόχρυση, λίμνη κρυσταλλωμένη/
και μια μορφή που, ενώ απορεί, στέκεται και προσμένει…

Αυτό που ζήταγα να βρω ήτανε μακριά μου/
και απαιτούσε γρήγορα ταξίδι στα όνειρά μου/
μέσα σ’ αυτή την ταραχή, τη δύσκολη την ώρα,/
μην έχοντας που να κρυφτώ να φυλαχτώ απ’ τη μπόρα,/
αισθάνθηκα σαν τα πουλιά γοργά να τρέχουν ζώα/
κι άνθησε μέσα μου η ζωή∙ βοήθεια θάχα, αθρόα.

Στέλνω πουλάκι που λαλεί, μ’ όλα τα μάγια πό’χει/
να πάει στη λιμνοθάλασσα στων αλυκών την κόχη/
να φέρει αλάτι!

- Πουλάκι, θα κουράστηκες, πως σ’ έπαιξαν στο ζάρι/
κι άφησες τ’ όμορφο κλαδί για του γιαλού τη χάρη/
να πάς να βρεις την ομορφιά, της σύνθεσης τη χάρη/
στην άρμη και στο φλόγισμα, στης πιπεριάς τα κάλλη;

Κι εκεί στον ύπνο το γλυκό και στ’ όμορφ’ όνειρό μου/
ψάχνοντας μάταια να βρώ μια λύση στο χρησμό μου/
μου εφάνη πως ερώταγα τη φτερωτή ζωούλα/
πως γίνεται (αλήθεια εσείς) να ζείτε τη στιγμούλα/
ελεύθερα, χωρίς ντροπή να τα γευόσαστε ούλα;*

- Μην απορείς πως γίνεται, πουλιά εμείς∙ πετάμε/
με τη δική σας «λογική» τα πάντα δεν μετράμε/
όμως κι εμείς – καθώς εσείς – στον ίδιο κόσμο ζούμε/
τα πληγωμένα μας φτερά μάθαμε να κεντούμε/
παλεύοντας∙ με του ήλιου τη χρυσή κλωστή μπορούμε/
στη φαντασία, στο φως, στα μυστικά του έρωτα ν’ ανοιχτούμε.

Κι ένιωθα πως μου διάβαζε καλά κι ευθείς το νού μου/
«Πάρεξ αν ήθελε να πεί με θλίψη του χειλιού μου»:/
Ραλλού, το «αλατοπίπερο» δεν έπρεπε να γράψεις/
προτού να είσαι έτοιμη δια βουλές και πράξεις/
που ανυψώνονται άναρχες, όσο κι αν ζούμε μόνοι/
και στους θνητούς, τους τάλανες, η μοίρα στεφανώνει!

* (ωχ! ξέφυγα, αλλά δεν πειράζει, κριάρια χωρίς βλάχο γίνεται; δεν γίνεται!)

ΤΕΛΟΣ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ


Δεν κατάφερα να σε κάνω να αλλάξεις τη γνώμη σου και να με συγχωρέσεις
γι’ αυτό τώρα θα χαθώ!

...τριαντάφυλλο με λένε
σαν με χάσεις γύρευέ με!

ralou είπε...

"και τον εκρύβανε καλά τα τέσσερα μαστάρια"

Λοιπόν, ήρθα αρωγός στην παραπαίουσα ηθική σου.
Αυτό με τα μαστάρια να το ξεχάσεις και όσο για αυτό το άλλο το ακατανόμαστο που έχεις στο μυαλό σου, θα σου βάλω πιπέρι!
Ο στίχος μπορεί να αλλάξει σε
"που τον εκρύβανε μπροστά στα κιτρινα τα στάρια"
Σοβαρός, ηθικός και περιγραφικός, κατάλληλος για το θεοσεβούμενο πλήρωμα της μπλογκόσφαιρας.

Και δεν είσαι ο Μποστ να στα συγχωρούμε όλα!
Μην μπερδεύεσαι.
Οτι έκανες διδακτορικό έγραψε η just me.
Oχι ότι είσαι ο ίδιος ο Μποστ.

Ασε δηλαδή που, πως γίνεται τρία κριάρια να έχουνε τέσσερα μαστάρια!
Εδω πια δεν μιλάμε για την Ελληνική Φύση.
Για τα περίχωρα του Τσερνομπιλ μιλάμε!
:ΡΡΡΡ

ralou είπε...

Σου είχα πει να βάλουμε τον dancer να μελοποιήσει το ποίημα.
Που να φανταστώ ότι το πράγμα θα εξελισσόταν σε πνευματική διελκυστίνδα ιερών τεράτων...

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Dear just me καλώς σε ξαναβρίσκω, εάν και δεν σε έχασα και ποτέ. Απόδειξη ότι το νερατζάκι επιτέλους βρήκε το δρόμο του και ήσυχο πια αναπαύεται μακάριο έτοιμο να παραδοθεί στη κάτοχό του....
Φιλια σαν αυτά του ioeu

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Rallou και dancer be my guests..:)
Επίσης τώρα που το ξανασκέφτομαι η ιδέα μιας δεκαπεντασύλλαβης σκυταλοδρομίας μου φαίνεται όλο και περισσότερο ελκυστική και μάλιστα έτσι, ο ένας να συνεχίζει το κείμενο του άλλου. Κάτι σαν δεκαπεντασύλλαβη σκυταλοδρομία χωρίς προσήλωση στη τήρηση του ύφους ή του θέματος.
Τι καλύτερο για μια ζεστή καλοκαιρινή άυπνη νύχτα.....

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

zoaki νόμιζα ότι είσαι σε διακοπές.. Καλώς σε βρήκα

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Ραλλού: Η φύση εκδικείται, αλλά δεν ξεχνάει ποτέ το έργο της. Το τρίτο κριάρι απλά καλείται να τον επιτελέσει! :) :) :)

Mh Xeirotera είπε...

Teleio... eime sta prothira na analiftho.

MenieK είπε...

OK I caught the ball!! Να δούμε τι θα την κάνω τώρα....