Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2008

Οι γνωστοί Συνειρμοί μου


ή οι παρενέργειες του να βλέπει κανείς πρωϊνάδικα


Με μεγάλωσε η γιαγιά μου –τις παρενέργειες αυτού του γεγονότος ως αναγνώστες τις έχετε διαπιστώσει πολλάκις σε αυτό το blog- και πάντα έχω στη πίσω πλευρά του μυαλού μου να μιλήσω για αυτήν, αλλά δε μου βγαίνει και το αναβάλλω συνεχώς.

Η γιαγιά μου ήταν μια περίεργη γυναίκα, μάλλον για να είμαι ακριβής η γιαγιά μου ήταν ο ορισμός της γυναίκας, όχι με την συμβατική έννοια βέβαια του όρου.

Η γιαγιά λοιπόν υπήρξε στερνοπούλι μια οικογένειας αρκετά εύπορης για τα δεδομένα της εποχής, η οποία παράτησε το πατρικό και τις όποιες διεκδικήσεις στην οικογενειακή περιουσία αφού επέλεξε να κλεφτεί με το γυρολόγο και μαζί του να φύγει για αλλού. Παντρεύτηκε, έκανε δύο παιδιά μαζί του, έχασε το ένα παιδί της και στα είκοσι κάτι της έχασε και τον άντρα της.. Φόρεσε τα μαύρα, πήρε μαζί τη πεθερά της και έστησε από την αρχή τη ζωή της. Μετά από πίεση της πεθεράς της και ενώ υπήρξε μια περιζήτητη νύφη –λόγω ομορφιάς και ταμπεραμέντου ψυλλιάζομαι- από διάφορους συνομίληκους της, διάλεξε για δεύτερο άντρα της ΄-μετά από προξενιό που της έκανε η πρώτη της πεθερά- ένα άντρα πολύ μεγαλύτερό της με 7 παιδιά, του οποίου μάλιστα η πρώτη του κόρη είχε την ηλικία της. Όταν τη ρωτούσαν γιατί το έκανε απαντούσε ότι «είχε ζήσει ότι ήταν να ζήσει με έναν άντρα συνομίληκο της και αυτό της έφτασε». Ο δεύτερος άντρας της και παππούς μου –αφού μαζί του η γιαγιά απέκτησε τη μαμά μου- ήταν αρκετά εύπορος, μάλιστα για τα δεδομένα της εποχής ήταν ένας πλούσιος άντρας. Γρήγορα φάνηκαν οι ρωγμές στο γάμο και η γιαγιά μου πήρε τα δύο παιδιά της και τον εγκατέλειψε, μην έχοντας στην κυριολεξία ψωμί να φάει. Ξαναφόρεσε μαύρα, πήρε ξανά το όνομα του πρώτου της άντρα και συμπεριφέρονταν σαν αυτός της ο γάμος να μην είχε γίνει ποτέ, μεγαλώνοντας τα δύο της παιδιά χωρίς ποτέ να δεχτεί από τον παππού μου ούτε μια δεκάρα, όπως λέει και η μαμά μου "ούτε καν φρούτα από τον κήπο του". Εγώ ας πούμε ποτέ δεν την άκουσα να τον αναφέρει και το μόνο παππού που γνώρισα ήταν αυτόν που κάθε Κυριακή επισκεπτόμασταν στο νεκροταφείο και ήταν ο πρώτος της άντρας. Οι μόνες γνώσεις που έχω για αυτό το κομμάτι της ζωής της γιαγιάς μου είναι από την ψυχοκόρη της οικογένειας της, γιατί η γιαγιά μου μεγάλωσε μαζί της και όταν εγκατέλειψε το πατρικό της η Στυλιανή την ακολούθησε και μέχρι το τέλος της ζωής τους, παρόλο που η Στυλιανή έφτιαξε τη ζωή της, βρισκόταν πάντα εκεί γύρω από τη γιαγιά μου.

Όταν λοιπόν πέθανε ο παππούς μου η γιαγιά, μιας και δεν είχε ποτέ επίσημα χωρίσει το παππού, κληρονομούσε κατά το ποσοστό της νόμιμης μοίρας που της αναλογούσε ως συζύγου, καθότι ο παππούς πέθανε χωρίς να αφήσει διαθήκη. Η γιαγιά πήγε λοιπόν στον συμβολαιογράφο και ζήτησε να κάνει αποποίηση της κληρονομιάς, όχι βέβαια με αυτά τα λόγια. Ζήτησε από τον συμβολαιογράφο να γράψει σε ένα χαρτί «δε θέλω τίποτα απ’ αυτόν» και να της το δώσει να το υπογράψει. Ο συμβολαιογράφος συνέταξε το έγγραφο και επειδή η γιαγιά μου δεν ήξερε να γράφει, της ζήτησε κάτω από το σταυρό που είχε σαν υπογραφή να βάλει και το αποτύπωμα της. Η γιαγιά μου βούτηξε και τα πέντε δάχτυλά της στο μελάνι και υπέγραψε δίκην μούντζας, λέγοντας στον έκπληκτο συμβολαιογράφο –που ακόμα δεν είχε συνέλθει από το σοκ αυτής καθαυτής της πράξης αποποίησης, γιατί μιλάμε για μια πραγματικά τεράστια περιουσία όχι μόνο για εκείνα τα χρόνια- «για να μη γίνει λάθος και κληρονομήσω έστω και μια δεκάρα απ’ αυτόν»......

Υ.Γ. Ακούγοντας μια κυρία να λέει "εάν τα ζητάω όλα αυτά τα χρήματα τα ζητάω από έναν άνθρωπο που έχει πάρα πολλά χρήματα"......

17 σχόλια:

tassoula είπε...

Κυρία η γιαγιά σου!Πραγματική κυρία!
Την καλημέρα μου!

Ανώνυμος είπε...

μπραβο!!!αυτο εχω να πω! αν ημουνα στη θεση της,και χρεαζομουν χρηματα, μαλλον δεν θα το κανα!!μπραβο,ευγε!

νατασσΆκι είπε...

ναι -και περιμένεις τώρα, οι "κυρίες" να φερθούν σαν τη γιαγιά σου...

Καλημέρες!

kiki είπε...

Wow! Τι γιαγιά!

Pastaflora είπε...

άλλες εποχές, άλλοι άνθρωποι. Δεν κάθεσαι να γράψεις την ιστορία της γιαγιάς σε ένα βιβλιαράκι;

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

- Σίγουρα δεν την έλεγαν "κατίνα"....
- Σίγουρα είχε τσαγανό, φιλότιμο, τσίπα και αξιοπρέπεια...
- Σίγουρα πρέπει να έχεις πάρει το ταμπεραμέντο και την ισχυρή της προσωπικότητα...
(Η διαίσθησή μου σπανίως με διέψευσε)

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Mh Xeirotera είπε...

Τρίτο στεφάνι
καρδιά μου τι να σε κεράσω
που δε με πιάνει
λιγάκι ο ύπνος, να ξεχάσω
σαν παραμύθι
γιαγιά Εκάβη
μάνα Νίνα
φωτιά στα στήθη
κόκκινη μοίρα
σερπαντίνα.

Λίνα Νικολακοπούλου

:)

Μαριλένα είπε...

Εμ αυτό το εκρηκτικό ταμπεραμέντο πέρασε αυτούσιο στην εγγονή, τι ιστορία :-).

Μαριλένα είπε...

και στις δισεγγονές τολμώ να πω.

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Δε ξέρω εάν έκανε καλά η γιαγιά μου, εγώ απλά τη θυμήθηκα. Σίγουρα έχω πάρει αρκετά στοιχεία από τη γιαγιά μου, αλλά όσο κι αν φαίνεται περίεργο και πολλά στοιχεία από την εικόνα του παππού φάντασμα, για τις κόρες του οποίου συμπεριλαμβανομένης και της μαμάς σου μπορώ να αφηγηθώ εξίσου ακραίες ιστορίες.
Η αλήθεια είναι ότι δε ξέρω εάν ήταν τόσο περήφανη για μένα τώρα, μιας και μετά από δύο γάμους που έχω κάνει εξακολουθώ να λατρεύω το γάμο, σε αντίθεση με όλες τις γυναίκες της οικογένειας που τον θεωρούν από καταναγκαστικά έργα ως καταχθόνια εφεύρεση του σύμπαντος με προεξέχουσα του χορού την αείμνηστη γιαγιά μου, της οποίας η άποψη για το γάμο συνοψίζονταν σε μια ακόμα φράση-παροιμία ίσως "τα στεφάνια είναι για τα βαρέλια όχι για τους ανθρώπους"...
Όμορφη μέρα να έχετε

Ανώνυμος είπε...

ανθρωπος με καθαρα αισθηματα και πραγματικη αξιοπρεπεια...συμφωνω με την πραξη της στο συμβολαιογραφειο, πανω από'λα μετραει η ακεραιοτητα μας!

MenieK είπε...

η αξιοπρέπεια, έχει ως πρώτο συνθετικό το αξία (κόστος) και δεύτερο το πρέπει όπερ εδει δείξαι....

giota persis είπε...

Αρχοντισσα η γιαγια .....σε ολα της
Καλημερααααααα την αγαπη μας
φιλιαααα πολλααα πολλααααα

faraona είπε...

Παλια κοκκαλα τις λεγαμε εμεις αυτες τις κ υ ρ ι ε ς μ ολη τη σημασια της λεξης.Μπραβο της και μπραβο και σε σενα που το κατεγραψες!
Καλησπερα!

cortlinux είπε...

Kυρία η γιαγιά σου.

Επίσης συμφωνούμε περί γάμου...
με τη γιαγιά σου φυσικά;-)

mamma είπε...

Συγκινήθηκα με τη μούντζα της γιαγιάς σου.
Έχω κάνει το αντίστοιχο (δεν έχω ζητήσει διατροφή για το παιδί μου από τον πατέρα του) και ξέρω πόσο δύσκολο είναι να αντισταθείς στις σειρήνες... (σχεδόν όλοι μου λένε πως είμαι "ηλίθια") ειδικά όταν οι λογαριασμοί χτυπούν την πόρτα.

Κόλλα πέντε γιαγιά της Νερίνας!!!

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Η επόμενη γενιά το κάνει ακόμα χειρότερο -καλύτερο θα σε γελάσω, εξαρτάται από ποια σκοπιά θέλει να το δει κανείς. Υπήρξα παιδί ανύπαντρης μητρός μέχρι τα 11 μου που η μαμά μου εδέησε να δεχτεί να παντρευτεί το μπαμπά μου. Μέχρι τότε ούτε η μαμά μου δέχτηκε να πάρει έστω και μια δραχμή για μένα από το μπαμπά μου, με τον οποίο ήταν μαζί, χωρίς εγώ να το ξέρω. Τη φράση περί γάμου και βαρελιών την άκουσα πρώτη φορά όταν η μαμά μου ανακοίνωσε σε εμένα και στη γιαγιά μου ότι παντρεύεται. Και να σκεφτείς ότι ο μπαμπάς είναι ένας γλυκύτατος και μια καθόλα ιδανική επιλογή και ως άντρας και ως πατέρας.
Καλώς ήρθες και ελπίζω να συνεχίσεις να τα καταφέρνεις με τις λιγότερες δυνατές απώλειες