Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2008

Έτσι χωρίς θέμα, για να μην ξεχνιόμαστε δηλαδή


Η Μαριλένα –αυτή του Ανάργυρου και του Ρίκου, μπλογκοεδρεύουσα εδώ- συχνά πυκνά τελευταία με όλη την ευγένεια που της έχει κληρονομηθεί εκ της οικογενείας της και της παιδείας της, ρωτά –θα το γράψω συνοπτικά, αλλά με σεβασμό στις παραπάνω αναφερθείσες αρετές της - «πότε θα στρώσεις τον κώλο σου να δημοσιεύσεις καινούργιο post;». Εμένα με ξέρετε είμαι και φιλόξενο και δεκτικό και δοτικό άτομο, καθώς επίσης είμαι και αριστερή και ξανθιά με καμπύλες και θεωρητικιά του κράτους, που όσο να το κάνεις και αυτά βαρύνουν και έτσι το παρήγγειλε και θα το έχει και αμαρτίαν ουκ έχω και ας είχε μυαλό να πρόσεχε που λύσσαξε. Αυτά και άλλα επί του ιστορικού δεν έχω.
Συμπλήρωσα ένα χρόνο στο χώρο και η γνώμη μου παραμένει η ίδια. Αυτό που άλλαξε και το έχω ακροθιγώς οφείλω να πω θίξει, αλλά το έχω θίξει, είναι ότι άλλαξε τη ζωή μου σε ένα σημείο: στην άποψη μου για τις γυναίκες. Θεωρούσα ότι εγώ με γυναίκες, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δε μπορούσα να συνδιαλλαγώ. Τώρα εγώ δε μπορούσα, ο υπόλοιπος γυναικείος πληθυσμός πλην εμού και κανά δύο σαν εμού δε μπορούσε, θα σας γελάσω και δεν είναι μέσα στις προθέσεις μου κάτι τέτοιο. Απλά δε μπορούσα.
Και ξαφνικά χωρίς να το καταλάβω και σχεδόν από την αρχή Ραλλούς προεξέχουσας μία, μία σε απόλυτη αρμονία μεταξύ τους, συμπληρώνοντας θαρρείς ένα παζλ , από εκείνα τα λειψά της ζωής μου, απαραίτητα όμως για να αποκτήσει μια ακόμα πλευρά- έτσι φαινομενικά από το πουθενά φάνηκαν όλες τους. Για πρώτη φορά απόκτησα μια εικόνα ενός χώρου που να «ζω» σε αυτόν και με τους άντρες σχεδόν απόντες από την εικόνα. Ή μάλλον για να είμαι σαφής και δίκαιη με απούσα εκείνη την πλειοψηφία αντρών που είχα μάθει μέχρι τώρα να συνδιαλέγομαι. Στην αρχή με παραξένεψε για να είμαι ειλικρινής αυτό. Γρήγορα όμως και περιδιαβαίνοντας τα αντρικά blog έζησα ένα άλλο ψιλοπροσωπικό σοκ. Μοιάζαν οι περισσότεροι τόσο με τους άντρες μου. Γράφαν όπως μιλούσαν οι άντρες μου όλα αυτά τα χρόνια, απαντούσαν όπως ακριβώς απαντούσαν οι άντρες μου όλα αυτά τα χρόνια, αντιμετώπιζαν τα πράγματα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που είχα μάθει να αναγνωρίζω και να χρησιμοποιώ και εγώ όλα αυτά τα χρόνια και βέβαια ο μόνος τρόπος για να επιβιώσεις εντός και εκτός εισαγωγικών στο χώρο τους ήταν όχι τόσο η υιοθέτηση των απόψεων τους, όσο η πλήρης υιοθέτηση και των κανόνων που αφορούν στο ύφος γραφής, αλλιώς απλά δε χωρούσες εκεί μέσα. Και για πρώτη φορά, ίσως επειδή πια το έβλεπα γραμμένο με τα πρόσωπα απόντα, δεν ήταν καθόλου γοητευτικό ή απελευθερωτικό σαν επιλογή έκφρασης και τόσο μα τόσο προβλέψιμο και επαναλαμβανόμενο. Μη παρεξηγηθούμε δεν κατηγορώ κάποιον, πως θα μπορούσα άλλωστε, θα ήταν σα να στρεφόμουν εναντίον μου, άσε που με την κλιμακτήριο στη πόρτα μου το τελευταίο που χρειάζομαι είναι μια ακόμα κρίση ταυτότητας (ορίστε το λέω πρώτη ότι είμαι στην κλιμακτήριο, έτσι για να σας στερήσω τη χαρά να το καταλάβετε μόνοι σας, μη γελάτε το έχω διαβάσει και αυτό περί γραφής και κλιμακτηρίου στα blog). Να το πω απλουστευτικά απλά δεν είχε πλάκα πια όπως παλιά.
Από την άλλη η «είσοδος» αυτών των γυναικών στο χώρο μου με βρήκε αμήχανη και ελαφρά ανίκανη να την εξηγήσω. Εγώ και αυτές. Με τις περισσότερες έμοιαζα να μην ταιριάζουμε έτσι απλά σα γραφές στην αρχή. Έβρισκα όλα όσα έγραφα πολύ απλουστευτικά για το είδος γραφής που αντιπροσώπευε η κάθε μια από αυτές. Όχι μόνο σε επίπεδο ύφους γραφής αλλά και περιεχομένου. Μη με παρεξηγήσετε δεν ταλανίζομαι από υπαρξιακές ανησυχίες σχετικά με τις συγγραφικές μου και όχι μόνο ικανότητες και η τελευταία φορά που αντιμετώπισα μια κρίση μεγαλείου ήταν όταν η Νάσια μπόρεσε και έμαθε τη προπαίδεια του 8, απλά έμοιαζε εγώ και αυτές και σαν γραφή και σαν επιλογές ζωής να ερχόμασταν από αλλού και σαφέστατα αλλού να πηγαίνουμε. Και όμως οι δρόμοι μας διασταυρώθηκαν και αυτό είναι ένα από τα καλά μου συνέβη και σα τέτοιο το αφήνω να ίπταται και εύχομαι ποτέ να μη πέσει κάτω.
Και επειδή αφενός παράγινα μελό, αφετέρου ξέρετε πόσο με ενοχλεί το να πλατειάζω συνοψίζω (να σας πω ότι ξέρω τι συνοψίζω ψέμματα θα είναι) και αφού χαμήλωσα το κοτόπουλο στη χύτρα, διότι εμείς κάνουμε οικογενειακώς "διατροφή" και σήμερα Πέμπτη τρώμε κοτόπουλο (βασικά έπρεπε να τρώμε ψαρόσουπα, αλλά πιστοί στα ήθη και στις παραδόσεις που με αυτές γαλουχήθηκαν γενιές και γενιές, αντιβίωση με ψαρόσουπα δε πίνουμε και σχόλια δε θέλω επ΄ αυτής της επιστημονικής άποψης, πλήρως τεκμηριωμένης αφού το έλεγε η γιαγιά μου), αύριο πάλι τρώμε φακές και άμα ενδιαφέρεστε να σας τη στείλω, τη "διατροφή" όχι τη χύτρα, γιατί εγώ δένομαι με τις χύτρες μου και με τα μαχαίρια επίσης. Δε ξέρω εάν το έχετε προσέξει αλλά άμα ψιλοασχολήστε με τη κουζίνα, όχι ως μπογιατζής, ή τεχνικός ηλεκτρικών κουζινών, ως μαγείρισσα εννοώ ανεξαρτήτως σταδίου, αποκτάς εμμονές με κάποια από τα συμπράγκαλά της και το μαχαίρι είναι ένα από αυτά, ένα άλλο π.χ. είναι ένας καλός σύντροφος με εμμονή στους καθαρούς πάγκους κουζίνας, τόσο ώστε να βάζει αυτός πλυντήριο πιάτων και να μαζεύει και ότι κυκλοφορεί περιττό πάνω τους, εάν και ποτέ δεν κατάλαβα την εμμονή του δικού μου να θεωρεί ότι τα μόνο χαρτικά που επιτρέπονται να βρίσκονται πάνω σε ένα πάγκο κουζίνας είναι το χαρτί κουζίνας και αυτό όχι πάνω στο πάγκο, αλλά στην ειδική για αυτό θέση του, αλλά και αυτά αποτελούν θέμα ενός άλλου ποστ, σα να βλέπω το τίτλο "την καντεμιά μέσα που σε άφησα να βάλεις καράρα στον πάγκο» και μην το προσπερνάτε αυτό το «καράρα» έτσι καθότι είναι μια πονεμένη ιστορία για το σπίτι μας αυτό, αλλά επειδή αφορά την περίοδο που το φτιάχναμε και που ακόμα δε λέμε να την ξεπεράσουμε ώστε να μπορέσουμε και να μιλήσουμε για αυτήν, αυτό το συγκεκριμένο ποστ θα αργήσει πολύ να σκάσει μύτη στο blog...
Γιατί τα γράφω όλα αυτά; Έλα 'μ ντε ;;;;;

Και το καλύτερο:
Συνεχίζεται με τους «άντρες μου»

(Στίχοι: Φτάσαμε στα ανείπωτα, μη πετάξεις τίποτα...)

16 σχόλια:

νατασσΆκι είπε...

Εμένα πάλι το γεγονός (με τις γυναίκες) με παραξένεψε στην αρχή,αλλά το ξεπέρασα γρήγορα -πάντως εξακολουθώ να κάνω τις καλύτερες συζητήσεις μου με άντρες, και εδώ.

Και ναι -λατρεύω τα μαχαίρια, και γενικά τα συμπράγκαλα της κουζίνας -που δεν με φτάνει ποτέ ο χώρος...

Καλό σας βράδυ !
:)
(εν αναμονή..)

giota persis είπε...

εμ ελα μου ντε που εγω σε απολαυσα παλι και ειχα καιρο να διαβασω κατι νεο σου?

την αγαπη μας απο ολους μας σε ολους σας

Μαριλένα είπε...

Ε βέβαια, όταν τσιτάρω Καστοριάδη δε λέτε κουβέντα, μην πω τη λέξη κ@%^ς, αμέσως να με μαντατέψετε, γυναίκες παιδί μου.
Νερίνα, συμφωνώ πάρα μα πάρα πολύ, κι εμένα με έχει εντυπωσιάσει αυτή η τροπή. Τέλειωσα το Λύκειο σε μια από τις τελευταίες τάξεις θηλέων-ομιλούμε για το 94 για να μην ακουστώ συμμαθήτρια της Λίνας Τσαλδάρη-είχα φάει τα κουρίτσια στη μάπα, μετά ήρθε ο παράδεισος του ΕΜΠ (άντρες, άντρες όπου κι αν γυρίσεις το βλέμμα σου), στη δουλειά πάλι είναι κυρίως άντρες, (αλλά καμία σχέση με τον προαναφερθέντα ενθουσιασμό) και τώρα τόσο καλές διαδικτυακές φιλενάδες.

Ανώνυμος είπε...

Εφόσον έβρισκες όλα όσα έγραφες πολύ απλουστευτικά για το είδος γραφής που αντιπροσώπευε η κάθε μια από τις γυναικείες ιντερνετοπαρουσίες, και μάλιστα όχι μόνο σε επίπεδο ύφους γραφής αλλά και περιεχομένου....
τότε συνάγω πάραυτα ότι δεν συμπεριλαμβάνομαι σ'αυτές!!!
Κατά τ'άλλα, έχοντας τελειώσει και εγώ σχολείο θηλέων, δηλώνω ότι, όσες γυναίκες γνώρισα και συναναστράφηκα στη ζωή μου, τις οποίες όχι μόνο δεν άντεχα, αλλά ένοιωθα ότι μας χώριζαν ωκεανοί διαφορών, άλλες τόσες (οκ, υπερβολή αυτό, λιγότερες ήταν) γνώρισα, έκανα παρέα και αγάπησα, που, παρότι διαφορετικές από μένα, ήταν κομμάτια συμπληρωματικά του παζλ της ύπαρξής μου.
Κάτι ανάλογο -αισθάνομαι πως- συμβαίνει και με συμμπλογκίτισες.
Ταύτα και μένω.
By the way, τι είν' πάλι τούτο περί μη συμπόρευσης αντιβίωσης και ψαρόσουπας; Εγώ με το γάλα ήξερα ότι δεν πάει το ψάρι, όχι και με το Augmentin!
Τα φιλιά μας

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Νατασσάκι, η αλήθεια είναι ότι οι αντροπαρέες πάντα για μένα ήταν ότι καλύτερο. Αλλά φοβάμαι ότι αυτός μου ο προσανατολισμός με έκανε λίγο (!) άδικη με το φύλλο μου, για αυτό και το χαίρομαι έτσι τώρα..
Καλό σ/κ σε όλους σας

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Γιώτα δε χάνομαι εγώ, απλά πότε πότε κάνω τη γνωστή μπλογκανάπαυση κατά το αγρανάπαυση
Από όλους μας σε όλους σας

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Μαριλένα μη μου φοβάσαι ακόμα και με λάθος "κ" η παιδεία φαίνεται.
(φτάνει τόσο γλύψιμο ή να ετοιμάσω και τυρόπιττα για τη κα Ρεβέκκα;;)
Καλό σ/κ, στα εξοχάς φαντάζομαι..

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Να μένετε, να μένετε, κερνάμε και γλυκό περγαμόντο.
Ψάρι με αντιβίωση; και μόνο που το λέω τρίζουν τα κόκκαλα της αειμνήστου γιαγιάς μου. Τι τα θες δεν είμαι παρά ένα συνοθύλευμα δοξασιών, όλη όμως!!!
Τα δικά μας φιλιά παρέα στα δικά σας

MenieK είπε...

πρώτον, εγώ τρώω ψάρι με τα πάντα, είμαι ικανή να τρώω ψάρι με ψάρι, ίσως στην προηγούμενη ζωή μου να ήμουν γάτα, πράγμα που μας οδηγεί στο
δεύτερον, η κουζίνα (η οποία είναι συνήθως κρύα και ακατάλληλη για γάτες) είναι ένα εξωτικό μέρος, όπου διάφορα μυστήρια εργαλεία συνωμοτούν για να μου αποδεικνύουν την ανικανότητά μου, γεγονός που μας οδηγεί στο
τρίτον, πέρα από κρίσεις ταυτότητας (έξ' αλλου έχω δηλώσει ότι είμαι ένα πολύ μπερδεμένο και από πάνω ενοχικό άτομο) η απορία, γιατί αυτές/οι - ειδικά εσύ γράφουν/εις τόσο καλύτερα από μένα με ταλανίζει από την πρώτη μέρα και μάλλον θα με ταλανίζει μέχρι να κλείσω το ρημαδοβλόγον....
Σας φιλώ, μου έλειψαν τα ποστ σας :)

Μαριλένα είπε...

Eγώ καλημερα ήρθα να πω, βρήκα κειμενο που για Σαββατο πρωί αδυνατώ να διαβάσω, καλημερα αφήνω και καλό Σαββατοκύριακο επισης :)))

Mh Xeirotera είπε...

Kero eixame na diavasume "ektenes" keimeno ke to apolausame :)

Kalhmera!

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Μενιέκ μου και εγώ ανήκω στη κατηγορία ψάρι με ψάρι, με μια μικρή επιφύλαξη στα τηγανητά ψάρια, αλλά η γιαγιά και τροφός μου είχε την άποψη ότι όταν παίρνουμε αντιβίωση δε τρώμε ψάρι, χοιρινό και σοκολάτα και όσο και εάν το πάλεψε η επιστήμη, όχι μόνο δεν της άλλαξε γνώμη αλλά κατόρθωσε να μου τη φορτώσει και αυτή την ενοχή μέσα σε όλες τις άλλες που μου φόρτωσε -συμπεριλαμβανομένης και της απώλειας του γάτου της του Τσιμπλή, κάπου πρέπει να έχω μιλήσει για αυτό νομίζω- και έτσι παρόλο που ξέρω το αβάσιμο της θεωρίας της, συνεχίζω την παράδοση περνώντας την και στα σκασμένα μου, στο κάτω κάτω μόνο εγώ θα είμαι το κορόιδο σε αυτή την οικογένεια, ας την πατήσουν και οι απόγονοι.
Και έτσι απάντησα και στα περί ψαροφαγίας και στα περί σχέσης ιχθύοφαγίας και αντιβίωσης και στα περί ενοχών.
Για τα υπόλοιπα και εμένα μου λείπετα όταν σας λείπω και σας φιλώ επίσης :)))

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Μαριλένα να υποθέσω ότι η οικογένεια, ως άλλη συλλογική Ίλια, ετοιμάζεται για να πάει στη θάλασσα. Καλά να περάσετε και καλά να ντυθείτε, οι περιγραφές αυτών των εξορμήσεων σας είναι άκρως αναζωογονητικές και για μας...
Καλό σ/κ
Φιλιά σε Ραφάκι και Ελένη

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Καλημέρα Κωνσταντίνε μου και θα έδινα ακόμα και τη ΄τούρτα από τον Αγαπητό για μια Πυθία ακόμα*....
Να μου προσέχεις
*Φταίει ο Αιγόκερως που έχω μέσα μου, δεν αντέχει να τελειώνει κάτι και να μην το έχει τελειώσει αυτός, αγνόησέ τον...

just me είπε...

Εγώ τώρα τι να πω, που, ως συνήθως τον τελευταίο καιρό είμαι σε όλα καθυστερημένη, και είχα και τον κομπιούτορά μου στον "γιατρό" για φορμάτ και περνάω και μια δυσανεξία ως προς τα ηλεκτρονικά κείμενα (την ανάγνωσή τους εννοώ, όχι το περιεχόμενο) και έχω ενοχές γιατί νομίζω ότι μπορεί να νομίζεις ότι σε σνομπάρω, και επίσης συμφωνώ εν πολλοίς με το θέμα (;) του ποστ, και τέλος με περιμένει και μένα η γνωστή κυρία ante portas (μπαίνει _δηλ. μπαίνω_ δεν μπαίνει, μια αμφιθυμία ένα πράμα)και τραβάω και κάτι ζόρια με τα εργασιακά μου...
Δηλαδή, αφού μου λείπεις τόσο, να υποθέσω ότι σου λείπω κι εγώ;
:)))
Πολλά σαββατοκυριακάτικα φιλιά!!!

nyctolouloudo είπε...

τελείωσα και εγώ ένα υπέροχο γυμνάσιο θηλέων -πρώην φυλακές- που μαζί με 35 τούβλα και ένα-δύο "καταραμένα φυτά" σε κάθε τμήμα και εκτός από κάποιους στραβούς, γέρους και παλαβούς καθηγητές που τρέχανε να κρυφτούν όταν άκουγαν την λέξη ΜΑΦΙΑ, είχαμε παρέα τα ποντίκια και την βροχή...εθισμένη στην γυναικεία μυρωδιά ακόμα και στο σπίτι, μόνο έναν σερνικό γάτο είχα και έναν μλκ αδερφό,(η γιαγιά μου έλεγε ό,τι με πυρετό ποτέ δεν τρώμε τροφές πλούσιες σε λεύκωμα γιατί μπορούν να προκαλέσουν αλλεργικές αντιδράσεις) θα ήταν τραγική απώλεια και απογοήτευση εάν προσπαθούσα να την αποβάλω...εξάλλου, το άλλο φύλο το είχα και το έχω μόνο για μία και μοναδική απόλαυση...,για να μου μαθαίνει ό,τι πιο άσχημο υπάρχει, για να μου κατεβάζει τα σκουπίδια και να βάζει/βγάζει τα πιάτα στο πλυντήριο...

καράρα;
τι είναι αυτό;

την καλημέρα μου!