Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2007

Αγάπη δίχως πείσματα δεν έχει νοστιμάδα

Τα πρόσωπα

Αυτός:
Ξεροκέφαλος, πεισματάρης, ανασφαλής, παραπονιάρης, με δυσλεκτικά συναισθήματα, ικανός να αντέξει στη μεγαλύτερη συναισθηματική κακοποίηση, ανίκανος να αντιμετωπίσει την απόρριψη έτσι όπως την οργανώνει μέσα στο παιδιακίσιο μυαλό του, που συνήθως οι δρόμοι του είναι αδύνατον να κατανοηθούν και ως εκ τούτου να προβλεφθούν από τον συνομιλητή του, με τεράστια αποθέματα στοργής, έτοιμος να παραδοθεί στη πιο απλή εκδήλωση αγάπης, αμετάκλητα ερωτευμένος με όλες τις γυναίκες της ζωής του, αλλά και τζαναμπέτης του κερατά.

Αυτή: Ο ορισμός της λέξης τσογλάνι, με συναισθήματα καλά θωρακισμένα τόσο που να αμφιβάλλεις για την ύπαρξη τους, εγκλωβισμένη σε ένα παιχνίδι επιβίωσης από ένα πόλεμο που έχει τελειώσει, αλλά αρνείται να το συνειδητοποιήσει, μοσχαναθρεμμένη, λατρεμένη του παραπάνω, γεμάτη φοβίες, με μεγαλύτερη από όλες αυτή του θανάτου από τη μέρα που γεννήθηκε, με μότο ζωής, "αρνούμαι να χαρώ γιατί όποτε χάρηκα το πλήρωσα ακριβά», μότο που δυστυχώς κάποιες φορές το γενικεύει και στους γύρω της, παιδί που δεν μεγάλωσε, μάλλον που αρνείται πεισματικά μέχρι τα τώρα να μεγαλώσει, διεκδικώντας τη παιδική της ηλικία από τους άλλους γύρω της, με λίγα λόγια ένα παιδί που ζητάει το φεγγάρι, κάτι σαν την Σκάρλετ Ο’ Χάρα ένα πράγμα..

Η αιτία του καυγά:
4 ευρώ που «αυτός» έδωσε πουρμπουάρ και «αυτή» διαφώνησε και ας μην υπήρξε τσιγκούνα ποτέ, το αντίθετο, μιας και εκτός των άλλων γεννήθηκε και με τρύπια χέρια..

Ο καυγάς: Κάτι του είπε, κάτι του ξανάπε, κάτι προσπάθησε «αυτός» να πει, κάτι δεν άκουσε «αυτή» και ξαφνικά ενεργοποιήθηκε ο περιβόητος μηχανισμός του όπως έλεγε και η γνωστή γιαγιά «εγώ δεν είμαι αχάριστος παραπονιάρης είμαι» και το παράπονο ξεχείλισε και μαζί του άνοιξαν όλα τα έρμα που εμπόδιζαν τις ανασφάλειες του να πλημμυρίζουν το μυαλό του..

Το αποτέλεσμα: Αποφάσισε να σταματήσει να τρώει. Αυτός που η μόνη φορά που δεν έφαγε ήταν τη πρώτη μέρα μιας εγχείρησης γιατί είχε πάρει νάρκωση. «Αυτή» το αντιμετώπισε σαν αστείο, εγώ φοβήθηκα, γιατί είδα πόσο πληγωμένος έμοιαζε όταν μου ιστορούσε τα του καυγά. Μια μέρα, δυο μέρες, τρεις ημέρες. «Αυτή» με πήρε τηλέφωνο. Μου είπε ότι δεν τρώει και δε ξέρει τι να κάνει. Ζήτησα να του μιλήσω. «Αυτός» μου είπε ότι έκανε μπάνιο και είναι έτοιμος για το «τέλος». Εγώ τρόμαξα. Έφτιαξα ένα τάπερ με σουτζουκάκια με ρύζι που είχα από το μεσημέρι, δασκάλεψα τη Νάσια και έστειλα τον καλό μου με τα παιδιά να πάνε να τον ταΐσουν. Παραμερίζοντας το πάλαι ποτέ αριστερό παρελθόν μου για καλό και για κακό τηλεφώνησα και στον πνευματικό του. Αφού το καταδιασκεδάσαμε είναι γεγονός και αφού μου είπε ότι έχουν αντέξει μήνες την απεργία πείνας, καταλήξαμε, ότι ο συγκεκριμένος, αυτή την απεργία, την απεργία των συναισθημάτων δεν μπορεί να την αντέξει και συμφώνησε αύριο να περάσει να τον δει.. Εν τω μεταξύ στο σπίτι τους η Νάσια με την Νερίνα τον ταΐσανε τα σουτζουκάκια μου (με μια μικρή δόση υπερβολής στο κύμινο οφείλω να ομολογήσω, τα σουτζουκάκια όχι το τάϊσμα) και «αυτή» να κρύβει την ανακούφισή της κάτω από φράσεις του στυλ, «αφού σας το είπα, τα νεύρα δεν είναι καλά, με έχει πιάσει και αυτός ο φόβος ότι θα πεθάνω», που προσωπικά τα ακούω εδώ και 44 χρόνια, γιατί εκτός των άλλων έχω και διεστραμμένη μνήμη. Ναι «αυτός» είναι ο μπαμπάς μου και «αυτή» είναι η μαμά μου. Και η μόνη ενοχή που επιτρέπω πια στον εαυτό μου να νοιώσει είναι το ότι δεν τους επέτρεψα να μεγαλώσουν..

Υ.Γ. Ελπίζω το επιπλέον κύμινο και σκόρδο να μην του ρημάξουν το ταλαιπωρημένο του στομάχι, αλλά όπως και να το κάνεις «σουτζουκάκι χωρίς κύμινο δεν έχει νοστιμάδα» ακριβώς όπως και η αγάπη.

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η πιο ωραια ιστορια αγαπης απο ολες τις πλευρες
Καλο βραδυ
Γιωτα

Mh Xeirotera είπε...

Geia sta xeria su... shn kuzina alla ke sto pliktrologio :)

melomenos είπε...

υπέροχη η περιγραφή σου
μου θύμισες τους δικούς μου
πρέπει να τους αγαπάς πάρα πολύ!
καλημέρα σου

αμμος είπε...

Τι γλυκό κείμενο, σαν ελληνική εκδοχή του "Chocolat" με σουτζουκάκια αντί για σοκολατάκια. Να είσαι καλά και να είναι καλά και οι δικοί σου.

kerasia είπε...

Να αφήσεις τα παιδιά ήσυχα. Οσο μπορούν και "τρώγονται" ακόμα μεταξύ τους να μην ανησυχείς για το φαγητό με την κυριολεκτική έννοια. :))

Παρατήρηση: Κάπως μεροληπτική ήταν η αφήγηση του καυγά ή μου φάνηκε;

Συμβουλή (εγώ να δίνω συμβουλές... εκ των προτέρων ζητάω συγνώμη): Βρες το μερίδιο εύθύνης του μπαμπά σου (όχι φυσικά απλώς για τον καυγά, για όλα) για να του το αποδώσεις (μέσα σου), αλλιώς θα το φορτώσεις σε κάποιον άλλον.

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Γιώτα: Κρατάει χρόνια αυτή η αγάπη.
Για mhxeirotera: Ευχαριστώ, έχω καλά υλικά.
Για melomeno: Εάν σου θύμισα τους γονείς σου, καλό μας κουράγιο.
Για άμμο: Ευχαριστώ.
Για Κερασιά: Με έπιασες. Υπάρχει μια .....σχέση εμένα και της μαμάς μου, εαν δεις ένα παλιό ποστ του Νοέμβρη νομίζω, για τις μάνες πολεμιστές θα καταλάβεις. Όσο για τον μπαμπά μόνο το άκακο αθώο αρσενικό δεν είναι, ανήκει σε εκείνη την ύπουλη κατηγορία ανδρών που σε αποδυναμώνουν με την αγάπη τους, έστω και εάν δεν ζητάνε ποτέ τίποτα.
Y.Γ. Η απεργία πείνας τελείωσε με ένα γιουβέτσι της μαμάς όπως το τρώει ο μπαμπάς, για άλλη μια φορά η παραδοσιακή ελληνική κουζίνα ένωσε μια οικογένεια, ή ο έρωτας περνάει τελικά μέσα στο στομάχι, όπως θέλει το βλέπει κανείς. Εμείς πάλι, η δική μου οικογένεια εννοώ, το προτιμάμε με λιγότερο λάδι, το γιουβέτσι εννοώ, αλλά πως να μαγειρέψεις με δικιά σου συνταγή τον έρωτα του άλλου;

just me είπε...

Γιατί έχω αυτή την αίσθηση του deja-vu,έστω κι από την ανάποδη (το δικό μου οικογενειακό δίπολο ήταν ανάποδο _τουλάχιστον όσο ζούσαν και οι δύο αλλά και μόνη η μαμά μου_και μεταστράφηκε κάπως όταν πέθαναν κι οι δυο); Γιατί γράφεις πράγματα όπως για τους ανθρώπους που "σε αποδυναμώνουν με την αγάπη τους έστω κι αν δεν ζητάνε ποτέ τίποτα"; Γιατί να μην βλέπω (πάντα τουλάχιστον) τη ζωή μου με τη λυτρωτική (νομίζω) αυτοσαρκαστική ματιά που έχετε κι εσύ και με άλλο τρόπο ο Κωνσταντίνος Mhxeirotera;
Προφανώς για να παίρνω ισχυρές δόσεις απόλαυσης και έμμεσα μαθήματα ζωής κάθε φορά που έρχομαι σε επαφή με τον λόγο σου.
Να χαίρεσαι την οικογένειά σου "σε πλήρη σύνθεση", φιλενάδα (και καλή όρεξη να έχετε όλοι!).
:)

Ανώνυμος είπε...

ένα κείμενο αναφοράς!
μπράβο.

Ανώνυμος είπε...

ένα κείμενο αναφοράς!
μπράβο.

ralou είπε...

Ζηλεύω βρε!
Ναι ζηλεύω και το παραδέχομαι!

Ζηλέυω που εχεις να στείλεις δύο καλούς άγγελους σε "αυτόν" και εκείνος να τρώει.
Ζηλεύω που τα σουτζουκάκια σου είναι γεμάτα κύμινο και αλλάζουν τα μυαλά σε όποιον τα δοκιμάζει.

Αλλά πιο πολύ ζηλεύω που μπορείς και γράφεις έτσι.
Ομως, όπως «σουτζουκάκι χωρίς κύμινο δεν έχει νοστιμάδα» έτσι και αγάπη δίχως ζηλιες δεν έχει νοστιμάδα!!!

Ανώνυμος είπε...

Πράγματι μοναδική περιγραφική παρουσίαση γεμάτη εικόνες μαγικές, αλλά συνάμα και γήινες...
Από τα πιο όμορφα κείμενα που έχω διαβάσει!!
Καλό σας Βράδυ!!

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για just me: Ίσως γιατί τελικά να είμαι "κυνική". Αλλά χαίρομαι που σου άρεσε.
Για Ροϊδη και Νίκο Περάκη: Ευχαριστώ και καλώς ήρθατε.
Καλό πρωί σε όλους σας.

Lost είπε...

lady, YOU ARE GOOD!!!

Φωτούλα Τζιώντζου είπε...

Για Lost: Καλώς την, όποτε "χάνεσαι" πέρνα και απο εδώ. Στα μέρη μου βρέχει σπάνια (δυστυχώς ή ευτυχώς).
Καλή σου μέρα